söndag 11 juli 2010

VM-Final i ett svettigt Tylösand



Jag bevittnar en helt brutal sanning ikväll. Verbalt som agerat.

Jag studsar, tjuter och ojar mig första 30 in i första halvlek. Calle sover.

Sen tar vi in mat, för en mysdag i veckan ska vi ha här nere, då vi i princip jobbar jämt. Om vi inte jobbar är vi stand by på att jobba. Calle äter och sneglar på matchen.

Första delen av andra halvlek, Calle spelar Solitaire på mobilen.

Andra delen av andra halvlek erkänner han att han inte är så himla fotbollsintresserad som mig. Jo han bryr sig om AIK (det var väl för väl), men ligor högre än den svenska och världsspel är han inte direkt intresserad av.
Jag är mållös och helt offside. Av denna brutala sanning.

Efter 90 minuter går han.

Vi bettade på matchen i alla fall. Vinner Holland ska han sätta på mig och tvärtom om Spanien vinner.
Jag vet någon som ska få sig en duktig åktur inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar