måndag 16 augusti 2010

Bästa semestern


Leker död rockstjärna igen, har en liten fäbless för sånt.


Hotellet


Calle


Poolen


Dickie Greenleaf

Moi

Calle blev ombedd redan på Arlanda att lägga band på mig. För jag kan lätt drabbats av semester-ADHD. Han gjorde ett bra jobb.
Har varit på Ischia utan att sett så mycket mer än vyn från Mezzatorre's utsikt. Två middagar på byn, men that's it! Okej snorklade lite sista dagen men däremellan har det inmundigats, badats, läst, sovit och solats. Underbart! Känner mig helt omladdad.

Det är charterns ok att man ska tvingas med på massa aktiviteter, åka på utgrävningar 3 timmar från hotellet i stekhet hetta. Bara för att uppleva bara för att få lite kulturhistoria om ett land du primärt åkte till att ta det lugnt och skiter ganska duktigt i.
Men skulden att inte göra något, driver nästan vem som helt till vansinne. Betala pengar för att inte göra något. Det är ju helt sjukt!
Nej det är det inte alls. Det är precis så pengar ska spenderas i semestersyften.
Om du inte åker på en cityweekend. Men utgångspunkten ska alltid vara att du inte behöver göra ett skit om du inte vill. Glöm inte det, jag har lärt mig något nytt.
Jodå vi kommer tillbaka nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar