tisdag 1 mars 2011

Att prioritera sig själv

Varför är det så svårt att våga satsa på sig själv och egna projekt?
Jag sätter alltid mina egna projekt nederst på priolistan. Kommer någon och ber mig om att göra ett jobb eller en tjänst för dom så hamnar det direkt över mina egna på listan.
Det är så svårt att satsa på sig själv, det kräver mycket motivation och självförtroende. Det är mycket enklare att göra något för någon annan och få en klapp på huvudet, i alla fall för mig som den lilla bekräftelsekossa jag är. Fast jag vet ju att jag borde tänka precis tvärtom. Varför är det en sån stor apparat?

1 kommentar:

  1. Jag är likadan. Har inget bra svar på den frågan. Rädd att göra andra besvikna, vill alltid vara alla till lags.
    Jag tar tex alltid den minsta tårtbiten. Och pizzaslizen, och köttbiten. Och jag tar aldrig den sista godisbiten.

    SvaraRadera