onsdag 2 juni 2010

Anitha Internationals cellulitskola


Jag och min gravidmage från filmen...lovar.

Jag har ju kommit på en egen cellulitreduceringsprocess som man kan göra en gång i veckan.

Allt började förra året, då jag insåg vad åldern hade gjort med mina lår. Ja, det är delvis genetiskt men jag är en person som tränar/springer som satan ena halvåret och får träningsvärk vid promenad på det andra.
Förra året besökte jag Akademikliniken eftersom jag såg att de fått in Velashape där. Hade spanat in dess färdigheter när jag var i Cabo San Lucas för två år sen. Efter konsultationen visade det sig att den funkar precis som alla andra cellulitbehandlingar men skulle däremot kosta ca 35 000 kr per år att upprätthålla. Riktigt så mycket bedömde jag att mina celluliter inte var värda.
Jag frågade artigt exakt vad Velashapen gör med huden.

Först hettar den upp huden till 40 grader med infrarött ljus, sen typ torrborstar den, och skrubbar. Efter det så vacuumsuger den. Du ska göra det en gång i veckan i 6 veckor sedan en gång i månaden.
Det där lät ju inte så vansinnigt komplicerat tänkte jag, det borde man kunna göra hemma med ungefär samma resultat.

Säg nu för allt i världen inte detta till er respektive och passa på att göra behandlingen när vederbörande ej är i hemmet. Den tar ca 1 timme.

Så här är min cellulitkur:

  • Gör 30 utfall (morgon och kväll.)

  • Förbered sedan en peeling på olivolja, socker och kaffepulver (koffein är bra mot celluliter). Obs! Du kommer däremot att lukta kaffe i två dagar efter peelingen.

  • Tappa sedan upp ett 40 grader hett bad och sätt dig. Torrborsta huden och sen peela med peeelingen enligt ovan.

  • Skölj av och gå upp.

  • Sen tar du fram dammsugaren, utan munstycke och vacuumsuger dina "trouble areas" i riktning nerifrån och upp. (Ni förstår att det här är inget ens respektive ska se, eller hur?)

  • Smörj sedan in dig med en fet kräm eller varm sesamolja. (Kan köpas på ICA typ.)

  • Drick sen en halv liter vatten och gå på toa när det är dags. (För att få ut det onda som frigjorts under behandlingen.)

Under veckan:

  • Fortsätt med utfallen dagligen.
  • Drick minst en liter vatten per dag.
  • Undvik vetemjöl, potatis och ris så mycket du kan.

Gör nu detta i en månad.OKEJ?!

6 kommentarer:

  1. Hahaha. Påminner om mitt första flilansjobb för Aftonbladet - redaktören bad mig skriva en artikel om hur man blir av med celluliter. Misstänker starkt att det är nån slags test för alla nya skribent-wannabees; "Kan du tillföra nåt nytt i detta pajas-ämne samt underbygga med nåt vetenskapligt är du vår kvinna" typ.
    Men du Anitha, till mig sa Akademikliniken då att motion - och i synnerhet löpträning - förvärrar celluliter!!! :oO

    SvaraRadera
  2. du verkar ha ett seriöst issue med utseende. allt som behövs är lite smink och att sträcka på sig =)

    SvaraRadera
  3. Du är störtskön Anitha. Jo, jag gick och vattenfettsög skiten för 6 veckor sen och nu ta-da! Lagom till Ibiza i september är jag len och fin. Lite LPG på det, det är som två brödkavlar som drar in huden, det känns as-effektivt när hon gör det, allt som gör lite ont är bra. Jag rekomendrar vattenfettsugningen, kostar 20 lax, gör inte ont mer än blåmärken i ett par veckor och du är fri! Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha go behandling och bra att tipset om att göra det i ensamhet :)
    Dessvärre har jag inget badkar.. så jag hoppar ,)

    SvaraRadera
  5. Hahahhaha! Kul att du bjuder på dig själv :D

    SvaraRadera