söndag 13 juni 2010

Studenter


OBS: Personerna på bilden har inget med texten att göra.

Läste Alex krönika om studentflaken och kan inte annat än hålla med.

Jag höll på få framfall häromdagen när Calle uttryckte det att han tyckte det "är så fint med studentflaken" Jag visste inte om jag pratade med min morfar eller min fästman där för ett ögonblick. Men det var inte den reflektionen som nästan utlöste framfallet utan snarare påståendet att är så fint.
Herregud den dagen du kör bil i Stockholm med studenter på flak framför dig. Då är det inget annat än fruktansvärt på alla sätt.
Vedervärdiga människor och lastbilar. DE ÄR ÄCKLIGA rent av. Jag tittar på dem och jag äcklas.

Utav allt skit man får ta del av, av de kommande makthavarna och väljarna på de där flaken så såg jag kanske det värsta förra året.

I bilkön på Hamngatan utanför Berzelii park stannade ett av flaken till för en "kisspaus" mitt i stan!!!
Vilket stoppade hela trafiken då det bara är en fil där. Så man fick snällt vänta in att ett trettiotal sjöblöta arton/nitton-åringar skulle urinera utanför Calle P mot Hamngatan (bara en sån sak). En tjej satte sig uppe på någon typ av plantagearrangemang precis vid trottoaren, drog ner trosorna, vresade duktigt. Visade "the pink" och började kissa helt ogenerat. Varav tre manliga klasskamrater intresserat stod och tittade på precis framför. Låt mig förtydliga, i och med upphöjnaden så var hennes underliv i mycket ögonifallande höjd för förbipasserande till fots och i bil...
Det sorgliga var att hon njöt utav uppmärksamheten. Satt lite extra länge.

Det hela var ett mycket sorgligt skådespel, nu förstår jag varför Kos är så trashigt. Det är bara studenter där.

9 kommentarer:

  1. En dag per år är det, EN dag. Kan du inte skippa bilen den dagen?
    Håller därimot med dig gällande "trashigheten" i det hela. Det har gått lite för långt när det nu mer eller mindre är en tävling i vem som kan bete sig värst/sämst.
    /Anna-Karin H

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det är så fint med studenterna, jag blir tårögd varje gång jag ser dom. Och, jag tycker att man som bilist kan undvika att köra i stan just då, för man vet ju att studenterna är där. I vilket fall behöver man inte klaga på att det blir köer. Åk en annan tid, åk en annan väg eller vad som helst...
    Sen bor inte jag inte i Stockholm och känner att Alexs och din besrkivning av studenterna inte alls stämmer överens med hur det är där jag bor. Tack och lov.

    SvaraRadera
  3. Haha, "Anonym" jag vet inte vart du bor, men det är INTE en dag per år. Snarare två veckor i sträck. I alla fall i Sthlm, där Anitha bor.

    SvaraRadera
  4. http://www.youtube.com/watch?v=R61cn6JoR3I

    det är ju flera veckor som griseriet håller på och de som tycker att det är fint måste vara både blinda och döva.

    SvaraRadera
  5. typiskt sthlm, hemma var det jättefint både när jag åkte själv och tidigare år../ karin

    SvaraRadera
  6. Anonym, "typiskt sthlm"? Vilken jävla tur för oss och för dej att du inte bor här, om det är din bild av vad som är typiskt sthlm...

    SvaraRadera
  7. Skriver lite samma sak som jag skrev till Alexs krönika.

    Det där låter jättehemskt. Så är det absolut inte i Karlstad där jag tog studenten! Finns det inga regler för flaken i Stockholm? För 3 år sedan när jag tog studenten så var regeln: Slänger ni ut minsta lilla (eller häller ut) så stannar lastbilen och alla studenter får gå ur och gå tillbaks till skolan. Det där hölls stenhårt på! Minsta lilla, och alla på flaket blir lidande. Hemskt synd att vissa ska bli så fulla också, usch och fy på att inte komma ihåg sin egen student.

    Men det låter som att sthlm skulle behöva sådana regler också. Påverka! :) För det vore hemskt synd om studenterna inte skulle få åka på flaken och fira, tycker jag. Däremot kan man faktiskt fira under ansvar, hur tråkigt det än låter.

    SvaraRadera
  8. Ja precis vadå en dag per år?
    Det pågår minst i 2 veckor.

    Såg en liknande händelse vid centralstation.
    Fast då var det ca 10 tjejer som satt och vresade.

    SvaraRadera
  9. Micaela Kedhammar14 juni 2010 kl. 19:29

    Fyfan vad torra och bittra du och Alex är. SÅ jävla gamla är ni faktiskt inte än. Jag får väl hålla med om att det är grisigt då jag själv åkte flak i år, men det finns ingen anledning att tycka synd om flakåkarna - jag lovar dig att de har roligt.
    Och vad gäller trafiken - kom igen, den som är dum i huvudet är ju faktiskt den som har för vana att åka bil i innerstan.
    Vad jag däremot håller med om är att det såklart är ett problem att studenterna kastar öl och burkar på människorna omkring. Dock så har jag inte sett det själv och jag tvivlar starkt på att det är så vanligt som ni får det att verka. På mitt flak blev vi stannade av polisen och fick en varning. Men inte för att vi kastade flaskor och brukar i huvudet på folk (jag kan lova att vi hade blivit avslängda hela bunten om det hade hänt), utan för att det hade kommit öl på en bil bredvid.
    Men nu är ju jag bara nitton. Jag kanske håller med er på min ålders bittra höst.

    SvaraRadera