onsdag 2 juni 2010

Oglamouröst



Vad är det för fel på vissa kommentatriser? Kan man inte skriva ett inlägg om celluliter utan att bli anklagad för både det ena eller andra?
Jesus Kristus skärp er trodde ni var skönare än så. Ni borde känna mig vid det här laget. Det finns inte så mycket gravallvar i allt. Bara temporär ångest och prestationsångest. Nog om detta.


Det är verkligen oglamoröst att skådespela. Jaja, så säger alla som gör't. Jag hatar att läsa sådana sägningar av skådisar utan att de ser det opretentiösa i det och nu gör jag det själv, onekligen. (Jag anser mig inte vara skådis, men skådespelerska på låns.) Men det är spännande att se produktion från "andra sidan". Jag får ständiga kontrollbehovskval och vill leka allt från scripta till producent. Men jag håller tillbaka. De lägger sig inte i mitt jobb så jag ska inte heller störa deras.

Först var det kallt sen blev det varmare. Även om det fortfarande är täckjackeväder. Men istället för köldskador har myggäggen kläckts i "värmen" och äter upp oss till oigenkänning. Sminktjejen har ett litet helvete att springa runt och pudra blemmor i bild, både här och där.

Dessutom jobbar man som ett litet svin. 12-13 timmar per dag. Sen mars pannkaka i säng och upp och jobba igen.
I morse unnade jag mig en springtur vid sju. Sprang vilse och kom fram en kvart innan min planerade sminktid.
Fick reda på att inspelningsschemat hade ändrats om när jag var ute och kutade. Så alla var redan på set och jag var nästan en timme sen till inspelning. Inte mitt fel men frukost intogs mellan puder, platttång och kostym.

Imorgon börjar jag halv fem och på kvällen flyger jag hem till civilisationen. Känns bra. Kan än en gång konstatera att landet och jag inte kommer make it long term.

Nattinatt.

1 kommentar:

  1. Jag älskar din cellulitskola! Grattis på ettårsdagen.

    SvaraRadera