tisdag 1 juni 2010

Svaren

Hej!
Jag är inne på min sista månad i skolan. Jag valde helt enkelt att plugga vidare efter gymnasiet, men nu är det så att jag har tappat all motivation. Jag orkar helt enkelt inte! Och utöver det så har jag förlorat både min farfar och mormor under maj månad och jag mår verkligen piss.. Kan du kanske ge mej tips på ur jag ska orka sista månaden i skolan?
Puss ÄLSKAR DIN BLOGG!!

KUL & TACK!!! Äh dra iväg och jobba eller "plugga" något utomlands. Då kommer du komma hem med nyvunnen energi och motivation. Om inte stick iväg igen.
Men bli ingen backpacker bara och skit i att knarka. Det hade min mamma sagt.

Anna sa...
Hej Anitha, tack för en grym blogg!
Jag undrar hur det blir med ert bröllop nu?

Massa kramar från Anna

Tack Anna, Det blir men kanske inte längre på nyår som är planerat. Jag återkommer i den frågan när jag har ett mer konkret datum.

Cissi sa...
Vad har du för utbildning? du verkar ha fått drömjobbet... Hur kommer man dit? tips o råd tack!
Ps, älskar din blogg! och calle oxå =) Ni är superfina tillsamman!
Kram Cissi

Hej Cissi, vad gullig du är, tack! Jag har jobbat och pluggat om vart annat i tolv år. Jag tror man behöver både praktisk och teoritisk utbildning i det man sysslar med. För mig har den kombon funkat allra bäst. Men det behöver det inte göra för alla. Jag tror att han man ett mål i sikte så tar man sig dit på något sätt, via etapper eller direkt. Olika modeller på olika personer.

Anonym sa...
Hur många kommer på ert bröllop? KOmmer dubjuda någin från ditt gamla jobb? Berätta något om det!
Så spännande.

Ca 100 personer.
Ja några goda vänner har man skaffat genom åren som har en given plats i vår stora stund.

Vad tycker du om Calles inlägg i Ship-to-Gaza-incidenten? Kom igen nu, din egen uppfattning!

Bra måste jag säga!!!
Jag tycker hela aktionen känns väldigt pårökt och narcissistisk.
De skapar "historia" på planerad opportunism. De fick onekligen inte vad de trodde och att vilja ställas inför rätta är så oerhört desperat på mediaattention. Så den "goda" orsaken är redan bortglömd. Får Wilksvibbar.
Hela mediarapporteringen handlar om dem och inte om rapportering från Gaza.

Anonym sa...
Du är fan skitsnygg! Lycka till med filmen.

Gullo!

Anonym sa...
Tar du Calles balle i RUMPAN? Svara nu för f-n sa slipper du dessa skit fragor framöver?

Lottie

Vilket jävla tjat. TAR DU?

Anonym sa...
hur lång är du?

153 cm

Anonym sa...
Vad får ni för käk?

Jättegott, vi har egen hälsokock.

Gabriella sa...
Hej!!
VAd tycker du om dejtningsidor på nätet?

Har aldrig provat själv men väninnor som varit aktiva är nöjda även om de i fler fall verkar handla om lösa förbindelser än något långvarigt.

2 kommentarer:

  1. Du som tidigare uppmärksammat "vardagsrasism" kan du känna empati för de 1,5 miljoner människor som lever i en fångenskap som kan liknas vid apartheid? Terrorist i den enes öga är frihetskämpe i den andres. Lätt för dig att avfärda någons kamp för frihet som "pårökt och narcissistisk". Klart att de är "medieattention" man är ute efter det är ju ett sätt att kasta ljus på en läskigt grym situation. Jag delar inte dina åsikter, nu tackar jag för mig.

    SvaraRadera
  2. Maken till känslokyla. Eller, på tal om narcissism som väl kännetecknas av bland annat brist på empati, ett helt ordinärt förhållningssätt för din pojkvän och dig. Alldeles oavsett vilken part du nu väljer att stödja (och dina säkert mycket insatta orsaker till detta), kan du kanske försöka ta in det faktum att ett antal människor dött? Eller att folk kontinuerligt betalat med sina liv i denna rätt så svårlösta och långdragna konflikt? Underhållande blogg som nu endast fyller mig med avsmak.

    SvaraRadera