fredag 4 juni 2010

Ett år



Idag firar vi ett. Både jag och Calle är totalt slutkörda så någon fin restaurang blir det inte.
Det blir charkbuffé från Fine Food och en minifaska av ett bättre vin.

Jag har ju självklart inte köpt någon present, hann inte och är allmänt usel på sånt. Calle åkte däremot till NK och kom hem med den här raringen och en gigantisk ros.
Han är fin han skämmer bort mig när man minst anar det. Jag älskar det med Calle, han är okomplicerad och oväntad. Gillar den O-kombinationen.

Jag tänker på slutscenen i Sideways när Miles knäcker sin fina Pinot Noir som han sparat så länge tills "rätt tillfälle". Rätt tillfälle visar sig vara i ensamhet men lycklig på en snabbmatsrestaurang.
Man ska inte konstla i onödan utan göra saker som ligger närmast. Just nu är vi inte hemma så mycket. Hemmakatter som vi är och det är där vi vill vara på vår ettårsdag. Det är den plats vi älskar mest och spenderar mest tid.

Med en enkel tulipan,
uppå bemärkelseda'n
vi har den äran,
vi har den äran att fira mera...

1 kommentar: