tisdag 20 april 2010

Det här med spa



Jag tror hela lugn och fin-spaandet inte är för killar. Spa:n borde rikta in sig på tjejer med vänninor, inte par.
Killar kan förvisso Spa:a men inte utav egen njutning utan för att vara snälla mot sin gemål.

Jag tror jag sagt ordet Blue Hamam200 gånger hemma utan framgång. Jag har gett upp. Calle är livrädd för massage och gemensamma dimmiga våtutrymmen. Han tycker inte det är romantiskt att vara blöta och avklädda i offentliga lokaler. Att få män att uppskatta Spa:behandling handlar inte om att ”bygga” tystnaden. Att de exempelvis de under en ”parbehandling”, får se på när sin partner tar rosenbad och hur partnern njuter utav det varma vattnet, plingplong-musiken och lugnet samtidigt de själva får en massage.
Nänämensan skulle inte tro det.

Nej för att snärja männen måste man göra action-spa:s.
Tänk er Äventyrsbadet 2:0, vuxet äventyrsbad med, äventyr-i-ångan-tema.
Jag tror det ska vara dimma korridorer, med fiktiva vattenfall på andra sidan. Isvakar att bryta upp, torrbastus, ångbastus, lappkåtor, varma utomhuspooler i snön...you name it. Aktivera dem.
Ge dem en snitslad bana med olika sorts värme och väta-stationer.
Man säljer inte lugn och parmassager till snubbar. "Erotik i fabrik" finns det siter som serverar bättre än en entusiastisk massör. Män är mycket mer privata än kvinnor, i mångt och mycket tror jag.

3 kommentarer:

  1. haha min pojkvän är likadan. Försöker få med honom i helgen, men han "tycker inte om när främlingar tar på honom".
    Hur kan man INTE tycka om massage? sjukt..

    SvaraRadera
  2. Nu måste jag ju faktiskt kommentera, för herregud vad fel du har. Killar älskar Spa, massager, etc. Men vi skulle nog i de flesta fall inte göra det tillsammans med en annan kille. Med en tjej däremot, gärna.

    SvaraRadera
  3. Min man alskar spa mera an mig! Inte ens priset avskracker honom. Jag kan tycka att det kostar val mycket for kort njutning utan sarskilt lang verkan/effekt men han tycker att man kanner av en behandling i flera veckor..? Kanske det ar jag som missat nat??

    SvaraRadera