torsdag 22 april 2010

Svaren

Jag lovar jag har inte skrivit alla frågor själv!

Emma sa...

Jag har ett bra tips åt dig om du vill slå ihjäl lite tid och samtidigt lära känna dig själv! Gå in på http://similarminds.com/personality_disorder.html och ta reda på vilken personlighetsstörning du har. Det finns massa roliga test där, där man kan se vem man är.
Go go go!

Kram/Emma

Bra tips! Det ska jag göra.

Hej!

Din åsikt i Herr Bergström-gate? Hur löser vi detta?

Får intrycket av att sista ordet inte är sagt än. Så jag vilar på hanen i det här
fallet.

jag har en fråga. försöker ni få barn? :)

Ja.


Niklas sa...

Vad har du för guilty pleasures?

Musikaliskt: R Kelly.
Lastmässigt: Banan i ugn med choklad. Chokladsås ur tub.
Lättja: Somna framför teven i soffan, det bästa jag vet.


Anonym sa...

Hur visste du att Calle var den som du skulle gifta dig med? gutfeeling eller något han gör?

Nu har ju både Calle och jag varit gifta förut. Men viss av erfarenhet från förra gången, hur tråkigt det än låter att säga det. Så är det utan tvekan denna gång som borde varit den första. Det är både gut feeling och han som person.


Anonym sa...

Hur ofta och hur mycket tränar du ? Du ser fantastisk ut !

Gud så gulligt. Inte så ofta som jag borde, men jag försöker gå några mil i veckan och ta mig till gymmet en eller två gånger. Jag tycker det är skittråkigt innan jag väl tagit mig dit men väl där njuter jag. Önskar att det kom som en naturlig grej för mig men det gör det inte, tyvärr.


Anna sa....

Har du och Calle någonsin bråkat riktigt ordentligt?
Vi har absolut bråkat, men aldrig hotat med "nu-är-det-slut" och sådana där tramsbråk. Men visst har det övernattats på soffan vid några enstaka tillfällen.


Nu utgår jag från att sexet är bra, men om det inte hade varit det, hur pass stort problem hade det varit i så fall?
Vi är ganska coola katter när det kommer till det där. Ibland är det mer frekvent ibland mindre. Men vi är tursamt väldigt synkade just på den fronten, så det har aldrig varit ett problem.


Hur sköter du ditt hår? Det ser ut att vara rätt vanskligt att handskas med..
Ja jag vet verkligen innebörden av DÅLIG HÅRDAG eller a.k.a trasselsudd.Inpackningen All Soft från Redken och rejäl olivoljedos ibland skadar inte. Kan även ta mindre doser i topparna varannan vecka.


Favoritklädmärke?
Jag vet inte gillar mycket, men har nog flest plagg från Acne och H&M i garderoben om jag är i USA slinker jag gärna in på Club Monaco.


Samlar du på något?
Ja, pinsamt nog snygga lådor. Har någon idé att göra en vägg av staplade lådor i olika former fäger och storlekar. Som sagt en idé, vi får se vad det blir...

Favoritbok/film?
Mästaren och Margarita/Happiness.

Egenskap hos dig du önskar att du kunde bli av med?
Att jag kan konspirera ihop att folk är sura på mig utan given anledning. Det är ett väldigt ängsligt drag jag gärna skulle bli av med.


SÅ där! nu har du lite att svara på!

Tack för den!


Anna sa...

Vad är det egentligen du jobbar med och vad har du för utbildning?

Jag jobbar som Brand Manager på Mtg-TV primärt med Tv8 & TV3 just nu. Man marknadsför varumärket i egna och externa medier. I allt från innehållet till uppfattning av kanalen i helhet hos tittarna. Jag är utbildad projektledare i marknadskommunikation. Men jobbat i branschen och många närliggande branscher i många år.

Kan inte du och Calle göra ha en frågestund och svara med videos, det var ju succe sist.

Jo absolut!


Dyvecke sa...

vilka är dina favoritdesigners? tycker du har sjukt fab stil :) älskar ditt hår! jag undrar faktiskt också hur du sköter det!

Men vad snäll du är, tack! Det var några andra som ställde samma frågor längre upp så de är redan besvarade.



Maria sa...

Hej jag hinner kanske!
Vart ska man ta en god lunch/middag klockan 16 en lördag i Stockholm?

Zink Grill på Biblioteksgatan är väl trevligt.


Linnea sa...

Hur träffade du Calle?

På stan, en blöt natt i juni. Men vi hade känt varandra länge men inte känt FÖR varandra förens då och då var det bara att kapitulera för kärleken.
Älskar din blogg förresten, bland de bästa i Sverige på nolltid!

Gud vad glad jag blir, TACK!


Emily sa...

Säg tre positiva egenskaper du har och tre negativa!? :)

Orädd, entusiastisk, entreprenöriell. Tjurskallig, hetlevrad, envis.


Elin sa...

har calle stor snopp?

ÖHH, Använder DN:s skribenter bisatser?!



Vilken väg har du gått för att ha den yrkesposition som du har nu idag?

Nätverkande, branscherfarenhet och utbildning. I den ordningen.

Den absoluta drömsemestern?

Franska Polynesien och Kenya.


Vilka kändisar blir du alldeles pirrig av att möta?

Bruce Springsteen. Madonna skulle nog kunna göra mig ganska nervös och DeNiro/Pacino. Får fortfarande nostalgipuls när jag ser Neneh Cherry på Söder.

2 kommentarer:

  1. Mästaren och Margarita är nog den bästa boken jag läst...

    SvaraRadera
  2. Måste bara säga att jag tycker att du/ni är grymt starka som orkar vara öppna med er barnönskan hela tiden! I stort sett varje frågestund så kommer det frågor om detta, och de besvaras alltid med ett ärligt svar! Det är så många som smyger och stressar i hemlighet när det kommer till sånt där, och aldrig vågar erkänna någonting. Kanske vågar de inte ens erkänna när graviditeten är ett faktum, eller ens när barnet är fött, hur de fick kämpa litegrann. Ni är grymt starka som vågar vara så offentliga med er önskan! Jag vet inte om ni tycker att det är skönt att vara så öppna, men jag hoppas verkligen det. Kram, och ha en skön helg!

    SvaraRadera