söndag 11 april 2010

Madonnan och Horan



Jag kom att tänka på en sak efter det här med Elin Woods och Sandra Bullock's snubbar som svinar runt, när katten är borta. Är det jämställdhetens baksmälla?

På sättet de männen gör det. Med de billigaste brudarna som ser värre ut än fyndhörnan på Privé. Förnedringssex. Alltså det finns ingen av tjejerna Tiger och Jesse är otrogna med som ens spelar i samma liga som Elin och Sandra. Utan trashy-trash.
Om man nu ska se tillbaka på "klassisk otrohet" så kan man ju ta JFK som exempel. Han var otrogen med Marilyn, när han var gift med Jackie O, det var ju inte att byta ner sig direkt utan gå i rakt motsatt riktning på samma skala, de två är ju varandras ytterligheter men samma liga. Den svider såklart som fru, man är kränkt men inte förnedrad.
Men om ens partner är otrogen med skabbiga brudar känner man sig ju mest av allt superförnedrad.

Kan alla män verkligen hantera kvinnors framgång, självständighet och makt i hemmet? Eller kanaliserar de ut underminering av mansrollen med förnedringssex?

Jag börjar mer och mer tro att jag inte är helt fel ute med min framtidsprofetia om "sexismklubbar". Peepshows där män kollar och runkar till kvinnor som bakar, stryker och städar.

Horan är Horan och Madonnan är Madonnan, de två går tydligen varken att kombinera eller jämställa hur moderna och jämlika vi än är.

7 kommentarer:

  1. Vad ska jag säga, du fick mig att le..

    SvaraRadera
  2. Jämställdhetens baksida... Kom igen nu Antiha. Så insnöad är du väl inte!?

    Till att börja med så har jämställdhet inget med saken att göra. Sure, Sandra är en framgångsrik kvinna men det är Jesse också.
    Elin är ingen framgångsrik kvinna (golddigger räknas inte som karriär).
    I själva verket är det så att både Tiger och Jesse gift sig med kvinnor som motsvarar deras ideal. De är fina och vackra troféer som passar utmärkt som mödrar till deras barn.
    Problemet är att ful sex (hårt och kinky) är helt otänkbart med dessa kvinnor. Det krockar helt enkelt med deras ideal. Därav dessa skabbiga brudar.

    Så enkelt är det.

    SvaraRadera
  3. ja jag tror att det ligger nånting i det där, vi män vill ha kvinnliga kvinnor inte manliga kvinnor. men jag tror inte det beror på hur framgångsrik en kvinna är.

    SvaraRadera
  4. mr beige: men det är ju precis det anitha menar (som jag förstår det?). att en kvinna kan vara madonnan (vacker och fin trofé, mamma till deras barn) eller horan (bruden de har förnedringssex med), men en kombination mellan dessa tycks gå. det har i allra högsta grad med jämställdhet att göra, då det tyder på en jävligt snäv och förlegad kvinnosyn.

    SvaraRadera
  5. Emelie... Det beror på att Anitha den lilla fulingen har editerat sitt inlägg! :D

    SvaraRadera
  6. jahaa. det skall för övrigt stå "men en kombination mellan dessa tycks INTE gå" i min tidigare kommentar. haha.

    SvaraRadera