torsdag 29 april 2010

Mera kärlekssvar!

Josefine sa...

Hej Anitha! Du kan få hjälpa mig, eftersom mina vänner inte ser mitt 'problem'' objektivt.
Jag är stormkär i en kille, jag tycker så mycket om honom.
Vi har setts ett tag, ganska länge faktiskt typ ett halvår.
Och han ringer mig varje dag, jag ringer aldrig han utan han alltid mig.

Han är en väldigt upptagen man, typ han har barn, jobb, tränar, är tränare, möten och massa skit. så jag får typ aldrig träffa honom.
Vi kanske ses en kväll var tredje/fjärde vecka. och det är ALLDELES för lite för mig. Och jag har tagit upp det massa gånger med han och sagt att han får ta sig tid, eller att jag ska börja träffa andra killar som vill ge mig den tiden och har tid att träffa mig ect.
Han brukar bli ledsen och komma med saker som '' jag vill ha dig.... du är så fin... jag tycker så mycket om dig'' blaha blaha.
Och då smälter jag och kommer krypande tillbaka.
Jag har testat att dejta andra och så men det funkar inte eftersom jag bara tänker på honom. Jag vill ju inte fika med någon annan eller ha någon annanns arm runt mig. Men han tar sig aldrig tid att träffa mig och det är inge bra.
Jag vet inte vad jag ska göra riktigt. jag vill ju vara med honom men vet att det säkert inte kommer bli så.
Mina vänner säger bara ''lämna honom, finns bättre killar'' eller'' han leker bara med dig'' är det så?
För hans sätt när vi umgås är så fint. Hur han håller om och pussar och säger fina saker. Men sen kommer den där månaden då det endast är telefonsamtal och jag kräks på det.

Vad ska jag göra? Har du några tips? saker jag kan säga eller göra?
Tack för att du skriver sveriges bästa blogg, helt underbar att läsa.

Massa kramar

Hej Josefine, tack för att du gillar min blogg.
Jag läser det du skriver och blir lite lätt bedrövad. Det verkar som han har familj och att du inte ringer honom är inte smickrade alls utan att du inte FÅR!!! Du är bara ett kuttersmycke som trissar upp hans vardag. Att han "har så mycket att göra med jobb etc." betyder att han prioriterar sin familj och inte dig. HAN ÄR ETT AS, du är pausunderhållning. Släpp det gå vidare, lyssna på dina vänner. Ledsen att vara så hård, men en vacker dag kommer du förstå och du kommer känna dig urdum. Dra dig ur ni innan du är MER än rålurad. Inte bara av honom utan av dig själv också. Det finns inget värre än att känna sig dum och lurad i kombination så slipp.



Lya sa...

Missade Kärlek med Anitha!! Får jag komma senare med mitt problem?

Har precis träffat en kille som jag precis kommit fram till att jag är intresserad av. Men vi är i den här jobbiga fasen när man varit på en dejt, hånglat och sovit över en gång (ej sex!) och "artighets-messat" efteråt. Hur beter man sig nu? Jag gillar honom, men vågar inte föreslå att ses. Är rädd att hamna i gå-hem-och-sova-med-varandra-fällan, eftersom jag kommit fram till att jag gillar honom på riktigt. Vill inte ha "the talk", men vill ju samtidigt veta vad han tycker! VARFÖR är det så svårt att ta tag i detta; bara fråga om han vill ses och vad han tycker om mig?? Hjälp mig att gå vidare!

Köp en fin flaska champagne och åk över dit när du vet att han är hemma själv. Ring honom på vägen dit och låtsas att du är hemma fortsätt samtalet hela vägen upp till hans dörr (utan att han fattar att du är där utanför) och ring på hans dörr. Låt honom öppna och se dig, in your prime...the rest it's up to you.
Lycka till!!!


Och tack för din fina fina blogg. Även om du inte får lika mycket kommentarer som Calle el din svåger exempelvis, så ska du veta att den är mycket omtyckt!!
Tacktack men vad menar du med inte lika mycket kommentarer som Calle?! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar