tisdag 27 april 2010

Manliga relationer



Calle och hans chef Dickén har en, jo jag kan kalla det en snudd på osund relation. De är beroende av varandra på ett mycket märkligt sätt.
Sen jag invigde Calle i Skype för en dryg vecka sedan har ju produkten någonstans etablerat sig och fått sin roll i hans liv. I Calles fall Skypar man inte längre än till Åkersberga.
Så fort han förstod storheten med Skype ringde han Dickén och berättade för honom hur det funkade. Om jag hade vetat då vad jag vet idag så hade jag aldrig gjort det. Man kan säga att jag accidentally unleashed hell.

De där två jobbar i vanliga fall hela dagarna med varandra, ser varandra mellan klockan åtta och sex (minst) varje dag. Tidigare ringde Dickén, Calle på väg till jobbet och på väg hem för att sedan höras en gång till senare på kvällen.
Nu Skypar dom istället. Som om de inte fick nog av varandras trynen de där åtta-nio timmarna per dag, så passar de på att få en extra titt till via Skype. Dessutom har Calle hittat någon funktion där man kan se varandras skärmar, så de har seriöst diskuterat att titta på film tillsammans via Skype. Visst är jag lite svartsjuk, Dickén får mer Calle än jag.

På onsdag är det ju Barca-match, jag är övertygad om att Åkersberga/Hammarbysjöstad sänder live och rapporterar direkt från TV-sofforna.

5 kommentarer:

  1. Lite lagom läskigt, men ändå..nja, charmigt på något vis. Manlove.

    Tycker du är så snygg & bra!

    SvaraRadera
  2. Hej anitha.
    om man vill skriva till kärlek med anitha var postar man sin fundering då?
    kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan, det här har inget med ämnet att göra men hoppas få svar ändå.
    Den randiga koppen till vänster om Calles hand, vilka är det som gjort dem och vad heter serien?
    Har haft och tagit sönder ett gäng såna koppar som jag ärvde av min farmor och skullegärna hitta nya men vet ej vad de heter...vet du?

    SvaraRadera
  4. Lillasyster Dicken27 april 2010 kl. 16:13

    Hahaha, stackare! Se till så Calle gottgör dig riktigt ordentligt!

    SvaraRadera
  5. Det är inte så att calle får mer dick än vad du får då? =D / Anton

    SvaraRadera