tisdag 20 april 2010

Förlåt alla nunnor, präster, drängar, hovmästare och pigor förlåt!

För ett litet tag så tänkte jag att jag skulle undvika att delta i denna kvasidiskussion.
Det var så fruktansvärt låg nivå. Men jag kan inte låta bli. Vad är det ni inte förstod, Tone och Parisia?

Det Calle skrev är ungefär likvärdigt att ni skulle bli upprörda över att Ally McBeal fantiserar om hur hon stryper sin chef, eller tvärt om. Eller att Bart försöker, kväva Lisa med en kudde. Har ni förlorat det totalt? Har ni missat en helt uppenbar poäng?!

Om man inte får skämta om kvinnomisshandel på det sättet som Calle gjorde så tycker jag det finns ex. antal andra saker man inte heller får skämta om.

Så nu jag tycker vi alla ska passa på att be om ursäkt till alla nunnor, präster, drängar, hovmästare och pigor som farit så illa genom historien.
Sen tycker jag vi ska ta att saxa program så som Ally McBeal, Dexter, Cougar town, Desperate Houswifes, The Simpson, Family Guy, South Park, Sopranos mfl. Det är fördjävligt vad de håller på med. Förstår de inte att det INTE är underhållning?! Det är inget man tar lätt på hörrni!

Dessutom vill jag passa på att be Calle om ursäkt då jag som i början av krönikan hotade att döda honom. Förlåt!

5 kommentarer:

  1. Läste du inte ordentligt? Parisa kommenterade ju bara Calles svar, som för övrigt var på dagis-nivå, inte hur han skämtade.

    SvaraRadera
  2. HA HA. Jag missade totalt att Calle faktiskt inledde krönikan med ditt citat om att döda honom. Det gör ju hela den här otroligt meningslösa diskussionen ännu roligare!!

    SvaraRadera
  3. Som Therese sa: det var ju inte alls (Parisas) poäng. Läs ordentligt! Kritiken mot Calle är helt rättfärdigad i fråga om hur han bemötte just sin kritik. Inte om kvinnomisshandelskämtet. Men hur han bemötte sin kritik var det mest pinsamma jag läst på mycket länge. Som en liten pojke, lät han. Tråkigt.

    SvaraRadera
  4. Åh nej, och det här fjantiga försvaret för Calle var ju om möjligt ännu mer pubertalt. Oj, oj.

    SvaraRadera