torsdag 15 april 2010

Hej Konsument

Passar på att göra en ”Hej Konsument”-intervju mig själv i brist på uppslag.

Bästa promenad: Djurgår’n runt eller längs med vattnet vid Årstaviken.
Favoritförort: Hammarby Sjöstad.
Favoritgata: Så jävla tråkigt att säga Skånegatan så jag säger Nytorgsgatan.
Favoritdrink: Appletini gjord av Bisse på Teatergrillen.
Äter lyxmiddag på: Teatergrillen eller Story.
Här bjuder jag mamma på middag: Sturehof.
Här bjuder jag pappa på middag: Fem små hus.
Bästa mikromaten: Popcorn.
Fikar gärna på: Nero eller brunch på Zink.
Bästa lunchställe: Cassi eller blodpudding på Kvarnen eller Imperiet.
Bästa kaffet: Mellqvists på Bysis eller Rörstrandsgatan annars Kaffebar på St:Paulsgatan.
Bästa baren: Teatergrillen, Zink och Cadierbaren på Grand Hotel.
Senaste teaterföreställning: Stolarna.
Senaste utställningen: Tim Burton på Moma.
En bra gå bort-present: En kristallkaraff (en sak man aldrig köper till sig själv) eller en förträfflig bukett med säsongens snittblommor.
Favoritlyxartikel: Skor, smycken.
Läser just nu: Min fästmans blogg.
Läser helst: Böcker, skvaller och Vanity Fair.
Favoritråvara: Tomat, passionsfrukt, svartrot, sidfläsk, vårkyckling.
Favoritfärg: Grå, blå och Aprikos (sommartid).
Favoritmärke: Acne, Club Monaco, HM och Top Shop.
Favoritskor: Loubotin och Top Shop.
Dricksprocent: Det vanliga.Modeförebild: Vanessa Paradis, Jennifer Herrema.
Motionerar: Springer och powerwalkar.
Det dyraste jag har köpt: Min sommarstuga.
Favoritprodukt på Apoteket: Älskar Apotekets sortiment. Salicylvase, världens bästa lip balm och smörj in hela kroppen vid långflygningar så ramlar inte brännan av i planet på väg hem.
Lyssnar på: Det mesta jag anser låter bra enligt mig själv.
Bästa förfestmusiken: Trallvänlig house, Gaga och Bruce Springsteen, Dylan.
Senast gnolade: Two minutes to Midnight med Iron Maiden
Dansar helst till: Allt som har en takt.
Senast köpta skivan: La Roux.
Mitt sämsta köp någonsin: Min sommarstuga, kostar satan.
Senaste impulsköp: Underbar ring från Swarowski.
Senaste fyndet: H&M Garden Collection.
Senaste secondhandfyndet: En sjuk blus tror jag.
Mode jag aldrig vill se igen: Hängslebyxor.
Värsta huvudbonaden: Sån där festivalhatt.
Bästa huvudbonaden: Pälsmössa.
Favoritaccessoar: Armband, snygga gärna samtidigt.
Transportmedel: Går just nu, är billös, men helst i en Volvo om jag får välja transport.
Återvinner: Inget.Hejar på/håller på: Min fästman.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: iPod.

1 kommentar:

  1. Jag flyttar till sjöstaden om en vecka, känner på mig att det kommer bli underbart!

    SvaraRadera