tisdag 27 april 2010


Titta vem jag vaktade på lunchen!
Första gången jag var solobarnvakt åt Charlie.

Men nu blev det lite missförstånd här JAG VILL JU LÖSA ERA KÄRLEKSBEKYMMER som den lilla hobbypsykolog jag är. Spill your beans!!!!!

Men passar på att svara så kortfattat jag bara kan på de tre frågor jag fick.

Jag undrar:1. Ifall du kan berätta hur ni blev förlovade 2. GÄRNA VISA RINGEN, up close in person?!3. Berätta vad du har för ursprung?4. Är du adopterad?
SE: Här! , Här! & Här!

Planerar ni barn?
JA


Främst, grym blogg. Du gick verkligen från 0-100 på en gång och har en av Sveriges bästa bloggar!
Jättetack!!

Sen en till sak, har läst att du och Calle spelar angry birds, gå in på app store och uppdatera så har du en ny värld! :)
Han knäckte mig så hårt så jag vill aldrig spela det igen, men jag ska hälsa honom det.

Sen min fråga är: vart äter man Stockholms godaste bakispizza?
Bodino i Hammarby Sjöstad, eller Victoria på Östgötagatan.

Har du hört talas om genren dubstep? All out dubstep heter ett crew som kör på klubbar runt om i Sverige, mestadels Stockholm, och om du är sugen på en helnatts dansande så rekommenderar jag dig att gå när AOD kör.
Kul det ska jag kolla in!

8 kommentarer:

  1. Okej, probs. Ska försöka fatta mig kort.

    Jag och killen har varit tillsammans snart ett år. När vi började dejta hängde han med polarna och allt sånt som normala människor gör. Men nu har vi bott tillsammans ett halvår och han har inte gjort någonting med någon alls. Jag behöver lite space, bara vara hemma ensam en dag. För 2 månader sen hade vi en jättediskussion om detta och han sa att han förstod och att han skulle göra grejer. Men ingenting har hänt, vad gör jag?

    SvaraRadera
  2. Stockholms baesta pizza hittar man pa birka pizzeria i birkastan. Stora och goda! Overlaegset baest.

    SvaraRadera
  3. Hej vackra Anitha! Jag har ett mycket irriterande problem. Jag har en underbar alldeles fantastiskt pojkvän som jag är väldigt förälskad i. Men jag har också kraftiga humörsvängingar (speciellt i perioder, vet inte vad det beror på, troligen något "hormonellt") och eftersom vi oftast spenderar nätter och morgonar tillsammans kan jag inte undgå att ta ut det över honom.

    Morgonen är min värsta tid, då jag ofta är sur, stressad, kort i tonen, slamrar med dörrar och saker, utan att egentligen mena någonting. Jag är likadan när jag är ensam, så det beror verkligen inte på honom, utan bara på att han råkar befinna sig bredvid mig denna tid på dygnet.

    Nu har vi kommit in i en rytm, där jag är sur och otrevlig hela morgonen. Får väldigt dåligt samvete under dagen, för att sedan överösa honom med pussar och kärlek på kvällen då vi är tillsammans igen. Han har hittills varit väldigt förstående, men jag är så rädd för att han i smyg kommer att tröttna på mig p.g.a. detta.

    Tacksam för råd! Och tack för en bra blogg! :)

    SvaraRadera
  4. Underbar blogg! Har redan frågat: var har du köpt de skitsnygga solglasögonen? :)

    SvaraRadera
  5. Brukar du spå dig? Var isf? Pris? Kontaktuppgifter till denna?

    SvaraRadera
  6. Hej Anitha! Så här är det. Jag är helt sjukt stormförtjust i en kille, ja kär skulle man faktiskt kunna säga. MEN jag känner inte att han känner samma sak för mig. Den här snubben bor i Italien så vi ses inte alltför ofta. Men när han väl är hemma så har vi jättekul tillsammans, men sedan åker han alltid tillbaka, såklart. Jag försöker hålla upp mailkontakt när han inte är hemma i sverige men det slutar alltid med att han inte svarar efter några mail med varandra. Sedan kan det gå månader och vi inte hör av varandra och sen helt plötsligt är han hemma och då ses vi. Jag vill ha honom så mycket att det gör ont. Jag känner mig lite besatt faktiskt..jobbigt.. Dock så träffar jag ju andra killar här hemma också, men det är ingen som fångat mitt intresse direkt...inte som den andra killen gör. Så vad ska man göra för att få en kille att bli kär i en haha? Eller är han just not in to me... Suck.. jag insåg en hel del när jag skrev detta. Men du får gärna komma med råd ändå :) Tack för en jättebra blogg också!

    C

    SvaraRadera
  7. Först och främst, tack för en bra blogg.
    Den är verkligen bäst :)

    Det tog slut med en kille för ett tag sen. Jag bryr mig inte längre om vad denne gör och med vem, men min egen situation känns så hopplös.
    Det kändes som att han var den enda som ville vara med mig. Det känns bara ensamt och tråkigt nu och jag vågar inte ge mig in i saker på samma sätt som jag vågade innan. Det känns som jag har tappat bort mig själv, eller ja, mitt självförtroende.
    Jag undrar om du har några tips för att kunna gå vidare ? Hur man tar sig upp när det känns som att man aldrig kommer träffa någon?
    Eller främst hur man peppar sig själv så att man får ett självförtroende så bra att man vågar ut och träffa folk igen?
    Nu känns det som att jag bara vill sitta hemma och ruttna bort.

    SvaraRadera
  8. Hej Anitha! Du kan få hjälpa mig, eftersom mina vänner inte ser mitt 'problem'' objektivt.
    Jag är stormkär i en kille, jag tycker så mycket om honom.
    Vi har setts ett tag, ganska länge faktiskt typ ett halvår.
    Och han ringer mig varje dag, jag ringer aldrig han utan han alltid mig.

    Han är en väldigt upptagen man, typ han har barn, jobb, tränar, är tränare, möten och massa skit. så jag får typ aldrig träffa honom.
    Vi kanske ses en kväll var tredje/fjärde vecka. och det är ALLDELES för lite för mig. Och jag har tagit upp det massa gånger med han och sagt att han får ta sig tid, eller att jag ska börja träffa andra killar som vill ge mig den tiden och har tid att träffa mig ect.
    Han brukar bli ledsen och komma med saker som '' jag vill ha dig.... du är så fin... jag tycker så mycket om dig'' blaha blaha.
    Och då smälter jag och kommer krypande tillbaka.
    Jag har testat att dejta andra och så men det funkar inte eftersom jag bara tänker på honom. Jag vill ju inte fika med någon annan eller ha någon annanns arm runt mig. Men han tar sig aldrig tid att träffa mig och det är inge bra.
    Jag vet inte vad jag ska göra riktigt. jag vill ju vara med honom men vet att det säkert inte kommer bli så.
    Mina vänner säger bara ''lämna honom, finns bättre killar'' eller'' han leker bara med dig'' är det så?
    För hans sätt när vi umgås är så fint. Hur han håller om och pussar och säger fina saker. Men sen kommer den där månaden då det endast är telefonsamtal och jag kräks på det.

    Vad ska jag göra? Har du några tips? saker jag kan säga eller göra?
    Tack för att du skriver sveriges bästa blogg, helt underbar att läsa.

    Massa kramar

    SvaraRadera