onsdag 21 april 2010

When love takes over

En vän till mig har återförenats med sin pojkvän. En hel helg gjorde hon det bästa hon kunde för att vara den perfekta flickvännen. Hon hade druckit öl på 23 kronors pubar, kastat dart och kollat på ligafotboll med honom och hans vänner. Hon hade ansträngt sig så till den milda graden att det till slut brast. Hon gick in på toa och grät tyst för sig själv av all tristess. Torkade tårarna och genomled resten av helgen.
Det här är liksom tjejen som dinglar med benen i Cadierbaren, med ett ständigt påfyllt glas champagne nonchalant i handen.

Calle gjorde något nykärt i somras han aldrig skulle göra idag, eller jo det skulle han men inte utan protester.
Han körde mig till jobbet, åkte sedan hem och hämtade min träningsväska som jag glömt (för att vara snäll), lämnade bilen till mig.
Såg till att Dickèn hämtade honom och de åkte ner till hans dåvarande kontor i Frihamnen. Jag åkte till stan på externt möte, fick punktering. Calle kom till Söder för att hämta bilen (nu med reservhjul.) Åkte ut att fixa ett nytt däck i Åkersberga, jag sa typ inte ens tack. En sån jävla skata jag var.

Men vad gör man inte för kärleken. Vad gör ni?

6 kommentarer:

  1. Du är så rolig Anitha. Skitsnygg är du också!

    SvaraRadera
  2. Jag fick rosor av min sambo igår. Kom på att jag knapt har tackat för dem... Bild på dem finns i bloggen. Men idag har jag bakat en kaka som han kan äta när han kommer hem från jobbet. Alltid något!

    SvaraRadera
  3. Suger av min kille varje morgon (och far tillbaka pa kvällen)!

    Tessan

    SvaraRadera
  4. Tycker inte att det där är ett bra exempel på "den perfekta flickvännen", trodde att killar ville kolla på sport i fred med sina kompisar utan någon tjej som sitter där och våndas.

    Jag lagar mat till min pojkvän varje dag och gör frukost varje morgon som jag inte ska till skolan okristligt tidigt.

    SvaraRadera
  5. Jag går ibland upp kl 06 fast jag är ledig och fixar frulle när han står i duschen. Så att han ska slippa vara stressad då han är som en snigelman på morgonen. Jag är klar på en kvart om nöden krävert, han måste typ ha 1,5 h för att inte få magsår.

    Och andra sidan lagar han mat åt mig varje dag, de dagar vi äter hemma ihop. Alltså VARJE. Det brukar folk inte tro på, men lucky me :)

    SvaraRadera
  6. Jag plockar min pojkväns ögonbryn, rycker öronhåren, lägger ansiktsmask, masserar hans fötter och liknande saker. Han älskar att ligga i mitt knä och bli ompysslad och jag älskar att göra det, nu är jag ju en blivande hudterapeut så det gynnar ju mig med. Han är min försökskanin kan man säga!

    SvaraRadera