tisdag 11 januari 2011

Blodpudding

De där järntillskottstabletterna höll på att knäcka min tarmflora totalt. Man måste alltså äta sådana eftersom man kan få järnbrist när man är gravid. Så nu har jag ersatt det med en portion blodpudding i veckan som jag älskar det. Rökt sidfläsk, äpple, blodpudding steks upp i en massa smör. Allt i samma panna det är tricket. Annars blir det bara torrt och äckligt.




Kolla vad som låg i posten! En inbjudan till Claes de Fraiche debutroman. Så kul!




Har sett fram emot denna läsning mycket.

Nu ska jag äta glass och slappa lite innan nästa blogginlägg.





Jag gör egen chokladsås på Oboypulver och grädde sjukt onyttigt och himmelskt gott.

Inte konstigt att jag gått upp 10 kg...

Location:Hammarby Kaj,Stockholm,Sverige

8 kommentarer:

  1. Ja ja ja! TACK för att du är tillbaka!
    Du har verkligen varit saknad.

    SvaraRadera
  2. Persilja, ställ på köksbordet som det var en vacker blomma och ät en handfull blad om dagen så slipper du både blodpuddingen och järntabletten. Spenat går också bra, men det är inte lika vackert på bordet.

    SvaraRadera
  3. Jag fick tips om att ta Niferex (tror jag de heter, de där järntabletterna man får fråga om på apoteket) vid sänggåendet, eller i mitt fall, mitt i natten när jag ändå är uppe och pinkar, för att skona magen. Då är magen nästan tom på annan mat (vilket visst är bra) + ev mat som tar kol på själva järnet (mjölkprodukter). Funkar faktiskt imponerande bra!

    Prova annars apotekets lactulos, är också godkänt för oss tjockisar när magen inte riktigt vill vara med.

    Lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Ställer mig bakom persiljetricket. Hade uruselt järnvärde när jag var gravid och mådde pyton på järntabletterna. Började äta en halv kruka persilja om dagen och värderna blev perfekta!

    SvaraRadera
  5. Ang persilja och spenat - det finns inte en möjlighet att man kan ata så mkt persilja att man kommer upp i rekommenderade jarnvarden tyvarr. Tvivlar också på att en portion blodpudding i veckan ar tillrackligt. Aven jag skulle rekommendera att du tar jarnet innan du gar och sover så slipper du problem. Alternativt att du aven ater s.k blodpalt-tunnbrod eller flera portioner blodpudding.

    SvaraRadera
  6. MÅSTE tipsa dig om att testa Blutsaft! Jag lovar dig att du kommer inte att ha ett bättre blodvärde ever again. En shot på morgonen -magen påverkas inte ett skit och du blir både pigg och får må riktigt riktigt bra. Jag tar det även då jag inte är gravid, lite då och då om jag känner mig urlakad.

    Så testa, du lär inte ångra dig. Då ska jag personligen ge dig pengarna tillbaka. Kram

    SvaraRadera