onsdag 19 januari 2011

Trött idag



Jag måste lyssna på barnmorskan och varva ner lite. Inte för min skull men för Pennys. Idag åkte jag hem efter lunch och jobbar, fast från hemmet.
Hann jobba undan en himla massa saker på förmiddagen. Nu ska jag bara besvara alla de saker jag jobbade undan och det gör jag mail och telefonledes.

Igår kände Calle, Penny sparka för första gången. Det var ju en väldigt positiv avslutning på en riktig skitdag. Jag har mest känt bensparkar tror jag, men igår och idag har hon vinkat av bara sjutton precis vid bröstkorgens mitt och jag kunde i princip hålla på hennes lilla hand. Ibland är det svindlande att tänka på att jag bär runt på henne inne i kroppen.

Nu är jag så trött så det snurrar runt, eftersom min morgon började redan klockan 03.15. Vi hörs om ett tag.

4 kommentarer:

  1. hehe förlåt men hela de här missödet med bilen får mej att fnissa till emellanåt. Å du, jag skulle kunna göra precis samma sak. de är väl fan ingen fara, man får göra missar ibland, punkt! Och en sak till, du är väldigt snygg gravid! Trevlig kväll på er!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag måste bara fråga en sak angående din otroligt fina förlovningsring.
    Jag har planer på att fria till min sambo och vet att min sambo skulle överlycklig över en liknande diamantring.

    Jag skulle bli väldigt tacksam om du kunde svara på vilken storlek(carat) som det är på diamanten. Min blivande fästmö blir nog ännu lyckligare om du svarar!

    Tack

    /K

    SvaraRadera
  3. Vet inte exakt vilken vecka du är i (?), men jag är gravid i vecka 29 och jag kan fortfarande komma på mig själv att tänka "Shit, det är en minimänniska, ett litet liv som bor inuti min mage!".
    Det är helt fantastiskt hur och ATT allting funkar!
    Bebisen i min mage testar sin styrka genom att trycka ganska hårt ut mot min mage så att jag tydligt kan känna en liten fot eller en hand och det är så himla mysigt och coolt. Det känns verkligen som att man får kontakt med beisen då!
    Jag önskar er all lycka!

    SvaraRadera
  4. Nåt roligt du kommer tänka på när liten är ute ur magen,är att varje gång du känner dig lite gasig i magen och det bubblar runt så kommer du tänka på alla små sparkar du fick av lilla pyret under graviditeten.Låter säkert ocharmigt men tro mig-det är faktiskt ganska underhållande.Har själv en plutt på 5månader och jag ler inombords när detta händer.Trevligt att tom gaser kan vändas till nåt fint;)Lycka till med erat underverk!Vårt blev fantastiskt!Kram

    SvaraRadera