tisdag 25 januari 2011

Lite spak?



Calle var lite extra blek om nosen idag. Vi var på 4D-ultraljud.
"Det kan ju vara ett djur där inne"
man vet aldrig, sa han.
Det är ju skönt att veta att om han nu tror att jag nu passar på att vara otrogen, så gör jag det i första hand med en liten ponny eller nått.

Penny gjorde som vanligt när vi var på ultraljud, utnyttjade livmodern i bästa möjliga mån som huvudkudde och behagade inte bry sig det minsta om mina och ultraljuds-tantens puffande. En riktig livsnjutare. Vi höll på i 45 minuter men allt från gymnastiska övningar till puffar. Hon behagade att flytta en arm och korsla ett ben sen bökade bara hon in sig ännu mer i livmodern.

När vi gick därifrån så blev det liv i luckan, då dansades det både kosack och masurka i magen. Skitunge!
Ultraljuds personalen tyckte så synd om oss så vi fick ett gratis återbesök om fyra veckor. Jag ska proppa i mig godis innan och ha med mig olika attribut som kan få henne att vara lite mer samarbetsvillig.

3 kommentarer:

  1. Hej Anitha!
    Gillar din blogg men kan inte låta bli att bli lite små irriterad över din benämning "ultraljuds-tanten" vafasiken var inte kvinnan värd sin titel eller? Vet inte vad det var för personalkategori barnmorska, sjuksköterska, undersköterska...? Vet ej men säkert något som kräver en viss utbildning och därmed en del svett också. Du tycker kanske jag är löjlig nu som hänger upp mig på det men det lät faktiskt rätt osympatiskt.

    Annars, jäkligt bra och kul blogg!

    SvaraRadera
  2. Drick en kopp kaffe, en cola eller is vatten innan sa ska det nog bli fart ska du se.

    SvaraRadera