torsdag 20 januari 2011

Even Steven



Kommer ni ihåg det där Seinfeldavsnittet där Jerry konstaterar att han är Even Steven? Han brukar jag också vara. Men inte nu.

De ringde precis från verkstaden och berättade att Alex & Amandas bil är lagad! Underbart!
Men de ringde sekunden efter från Fedex och berättade att jag måste betala tull och skatt för en försändelse motsvarande ungefär samma belopp som reparationen.
Vad är det frågan om? När ska jag gå jämnt upp och inte back? Så här ska det inte vara.
Men jag orkar inte deppa mer, det tar bara massa onödig energi.

Jag inne i någon jättekonstig hormoncykel just nu. Gråter för ingenting och allt i en minut och är totalförvirrad och disträ. Håller på att bli tokig för på mig själv.
Imorse gick jag till (den rentvättade) tvättkorgen och hämtade en bh, sen till sovrummet och satte på mig den, sen tillbaka till tvättkorgen och hämtade trosor och ytterligare en gång för strumpor och tillbaka till sovrummet igen. När jag i vanliga fall hade tagit allt samtidigt. Sådär håller jag på med precis allt. Är oerhört ineffektiv.

5 kommentarer:

  1. Blev förbryllad ett tag. För mig är tvättkorgen där man förvarar smutstvätten... men sedan kom jag på att det kanske är rentvätt ni inte plockat in ännu (hoppas hoppas verkligen att den senare tolkningen stämmer) :)

    SvaraRadera
  2. Nu kommer jag låta som en präktig barnmorska men det är precis som det ska vara. Jag blev också helsnurrig på slutet. Jag upplevde det som att jag blev så fokuserad på min egen kropp och magen att omvärlden blev mindre viktig. Och det är nog bra. Då märker man fort om något är fel, hör kroppens varningssignaler som kan tyda på havandeskapsförgiftning och sånt. Man har koll på läget helt enkelt. Just nu är faktiskt din mage mycket viktigare än en feltankad bil.

    SvaraRadera
  3. Exakt, du håller omedvetet fokus på viktigare saker som din kropp och hur ni mår. Det värsta med dessa stadier i graviditeten tycker jag är att man inte kan se sig själv utifrån utan tror att man ska vara trött, illamående, ofokuserad eller vad det än må vara, resten av livet. Och så ÄR det ju inte.
    Jag är själv gravid i vecka 26 och skriver ner hur jag känner hela tiden under graviditeten. Ett slags dagbok i mobilen som har hjälpt mig jättemycket.

    SvaraRadera
  4. Nej, bara lite gravid:)

    SvaraRadera
  5. Själv satte jag på mig dubbla behåar härom dagen!! Märkte det inte förrän jag dragit på mig tröjan å såg hur knöligt det såg ut. Vad är det med dessa gravidhormoner. :)

    SvaraRadera