söndag 30 januari 2011

Even Stevens back!!

Idag var verkligen tillfälligheternas dag. Igår beslutade vi oss som sagt att köpa en nyny soffa. Situationen var ohållbar och kosta vad det kosta vill.

Hur som helst så visste jag att de hade en HowardsoffaFurniture box som såg fin ut så vi åkte ut till Kungens Kurva. (Calle hittade nästan helt själv). De hade någon typ av litet lager där ute som var stängt men jag såg minsann en vit Howardsoffa där inne så jag frågade dem i ordinarie butiken om vi kunde få kika in. Det fick vi och hittade exakt den soffan vi ville ha. Den hade varit på lite plåtningar men var helt intakt och leveransklar omgående.
Vi skulle få den för 4000 kr, (den hade kostat 12 000 kr). Självklart var det taget. Vi sålde ju vår gamla soffa för 4000 kr så just nu var vi "bara" back 6500 kr för skinnsoffan.
Så händer det sjukaste när vi står och betalar för vår nya soffa. Ett par ringer och köper skinnsoffan för 4000 kr.

De kom och hämtade den nu ikväll och imorgon kommer vår nya soffa. På onsdag kommer mattan. Vardagsrumsbordet är klart imorgon.
Så nu är vi tillbaka i matchen. Even Steven-Anitha är tillbaka. Gött!! Älskar när en omöjlig situation förändras på loppet av ett par minuter.

Jag vill höra fler exempel, spill your beans!

3 kommentarer:

  1. Jag var luspank när jag höll på att ta körkort eftersom jag kuggat på 3 uppkörningar och enbart tog körlektioner på körskola.
    När jag var nära på att ge upp körkortet och vänta tills jag hade ett jobb så ringer en tant från tv4 och säger att jag vunnit 20.000 sek!
    YES!

    SvaraRadera
  2. Jag reste runt i USA en gång för 13 år sen. När vi kom till Las Vegas bestämde sig några i gruppen för att de skulle hoppa fallskärm. Jag ville också, men hade inte råd. Kvällen innan de skulle göra det vann jag $90 på en enarmad bandit och helt plötsligt hade jag råd! Det är nog enda gången jag vunnit pengar i hela mitt liv. Det kändes som att det var meningen att jag skulle göra det där hoppet, vilket jag gjorde och det var alldeles underbart!

    SvaraRadera
  3. Hej...,alltså, jag kommer att koncentrera mig helt på den där mattan du skriver om! Jag jobbar som värderingsman på Lauritz i Stockholm och tycker såklart att det jätteroligt att du auktionsshoppar på nätet!
    Har du tid så kom gärna förbi vårt showroom vid Globen, drick en kaffe, ät en biscotti och titta runt, vi har många fler saker att inreda ett hem med.

    Hoppas att du blir nöjd med mattan!

    Hälsningar EvaLi

    SvaraRadera