onsdag 26 januari 2011

Nytt och Fräscht



Idag tog jag mod till mig och gick och köpte första egna setet babykläder. Tänker att hon ska ha det här på sig när vi lämnar BB. Det var ett stort steg för mig.
Lite som en "shoppingförbannelse" innan man köpt det där första plagget så kan man gå i timmar utan att hitta något. När väl det första köpet är gjort är förbannelsen bruten. Då hittar man oftast allt och lite till.



Sen var jag förbi OliverMikas som ska makea mig och tärnorna på bröllopet för en provsminkning. Jag är supernöjd. Vad tycks?



På lunchen träffade jag min kompis Mickan hon hade med sig en Gretaklänning till mig eftersom jag missade deras sale. Älskar den! Ska ha på mig den på middagen vi ska ha på fredag. Det bästa med Greta är lite som DVF man behöver aldrig prova man vet att det passar oavsätt kroppsform.
Alla tärnorna ska ha Gretaklänningar på bröllopet. Så fina de kommer bli!

Om någon timme kommer Calle hem med vår nya soffa.

14 kommentarer:

  1. Åh va fina barnkläder! Var kommer den randiga tröjan ifrån? Väntar själv en liten som kommer i juni :) Tack för en jättebra blogg!

    SvaraRadera
  2. Jättefina kläder men ett tips.. Köp bodys, tröjor är värdelöst tills barnet är ca 1,5 år, korvar bara upp sig under armarna...

    Sara

    SvaraRadera
  3. Kommer från Tuss!

    tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. Ser att det redan är sagt, men för att understryka: köp bodys. Omlottbodys är skönt i början innan man fått in snitsen med påklädningen :). kram och lycka till med allt,

    Cattis

    SvaraRadera
  5. Köp omlottbody istället! I början är man rädd att bäbisen typ ska bryta armarna om man ska ha på en tröja. Sen är det värdelöst me tröja för den korvar sig och det är ju oskönt att ligga på... Men det va fint!

    SvaraRadera
  6. Ah, nu skulle jag tipsa om att det är smidigast å lättast att ha bodys på små bäbisar, gärna omlott som man knäpper ifram, - men det är ju redan gjort.
    Så då säger jag heja heja, grattis och lycka till!
    :)

    SvaraRadera
  7. Jag håller med. Omlottbodys är bäst den första tiden. Att dra en tröja/body över huvudet tycker bebisar är läskigt och tröjor korvar sig eftersom bebisar är som en säck potatis de första månaderna.
    Vi köpte både klänningar och tröjor innan vår första tjej kom. Men de används bara en gång sen.

    SvaraRadera
  8. Vad fin hon blir er lilla bebis!
    Du är också fin:)

    SvaraRadera
  9. Underbar klänning och super makeup! Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Jag säger som flera andra - köp omlottbodys! -HM har superbra, billiga och lika bra kvalitet som Polarn och pyret. Vi försökte ta på vår dotter en body som inte var omlott på BB och hon skrek hysteriskt. Hon är 4 månader nu och jag tycker fortfarande tröjor är extremt opraktiskt till henne. lycka till med bebisen!
    kram/Karin

    SvaraRadera
  11. Visst är bodys bäst men vi hade tröjor på lillen när han var liten också och det gick bra det med! Så spring inte och byt nu eller nåt sånt.

    Hoppas soffan blir precis så som ni vill ha den. Lägg gärna upp bild sen!

    SvaraRadera
  12. väldigt fin klänning. passform som passar alla gillar vi! vart kan man få tag på dem?

    SvaraRadera
  13. Är gravid som du (BF maj) och älskar framförallt att mina Greta klänningar fortfarande passar och är fina även med mage! Hurra för det! Du är jättefin i din på bilden.

    Har inte vågat ta steget än och köpa några bebeissaker, som att jag tar ut min stora lycka i förskott, men snart är det nog dags. Min kompis erbjöd sig igår att låtsas som att hon köpte dem och ha dem hemma hos henne om jag orade mig för otur/jinx och sådan saker... bra ide kanske för att bryta "shoppingförbannelsen" och njuta av att vara gravid istället för att oroa sig.

    Lina

    SvaraRadera