onsdag 12 januari 2011

Bröllopsvals



Måste bara tillägga angående förra inlägget, skönt att höra att fler lider av samma sak. Har tredubbla kalendrar (manuel, mobil och i datorn) alla synkade inget hjälper. Det måste vara en hjärnskada helt enkelt.

Beträffande Blowouten, som jag sett att några reagerat på så kan jag informera att jag glömde säga till frisören att jag var gravid när jag bokade (trodde inte det var väsentligt). Hur som helst så satt vi utomhus i november och gjorde det. Efter konsultation av någon Blowouthuvudkontor-expert som bedyrade att med sådana säkerhetsåtgärder är det ingen fara. Det är ju de starka ångorna som är farliga att andas in och jag kände inte av några alls. Hade munskydd och fläkt också. Nog om detta.

Vi har börjat träna bröllopsvals, det är sjukt svårt. Vi vill båda föra och har hittills klarat två steg utan att trampa varandra på tårna och bryta ihop i en fnissattack.
Jag ser det som en omöjligt uppdrag som ska lösas. Nu har vi bestämt att varje morgon ska inledas med en liten vals i köket. Så ska vi klara detta bröllopsdagen ifråga.
Vi har dock inte kommit överens om låt än. Har ni tips?

Ett litet gnäll, bröllopsinbjudan postades 13 december, tre personer vad jag känner till har har inte fått den och några fick den i förrgår. Jävla Posten. A-porto frankerat och vägt i kassan så absolut detta inte skulle ske. Men jodå.
I helgen börjar vi med bordsplaceringen och fortfarande har 30 personer inte OSA:t, svårt att veta om de fått inbjudan eller bara är väntar in i det sista. Antar att vi får skicka ut mail och dubbelkolla.

14 kommentarer:

  1. "Födelsedagsvals till Mona" av Benny Andersson var vår vals. Vackert, somrigt, livsbejakande ...!

    SvaraRadera
  2. Min bror och hans fru bröllopsvalsade till ledmotivet till Gudfadern. :)
    /Johanna

    SvaraRadera
  3. Hello Saferide - Get Sick Soon
    är gullig fast på ett väldigt speciellt sätt! ;)

    SvaraRadera
  4. Waltz #2 - elliott smith

    SvaraRadera
  5. Här e en till som inte fått sin ibjudan! ;)

    SvaraRadera
  6. Hoven Droven- Årepolska. Kan vara den finaste låten i tretakt någonsin!
    http://www.youtube.com/watch?v=NVbPRP6fzFY

    SvaraRadera
  7. Leonard Cohen, Take this waltz.

    http://www.youtube.com/watch?v=JQm1OmLMNno&feature=related

    SvaraRadera
  8. Maila och kolla. Här i Bromma i vart fall funkar posten uselt eller inte alls, får grannars post osv

    SvaraRadera
  9. Jag tycker Du var fin i ditt krull!

    SvaraRadera
  10. Inte valsförslag, men bara något som jag kom att tänka på. I "Friends" har Monica och Chandler "groovy kind of love" med stråkar till ingångsmarsch. Nästan så jag vill gifta om mig bara för att knycka idén.

    SvaraRadera
  11. Vi dansade till Seal's "Kiss from a rose". Supervackert, dock aningen snabb, så dra ner tempot en aning. Annars blir valsen som ett träningspass!

    SvaraRadera
  12. "Av längtan till dig" med Cajsa-Stina Åkerström är otroligt fin och passar bra till vals, om ni kan tänka er en låt på svenska förstås :)

    http://www.youtube.com/watch?v=0pFX2AIsb78

    SvaraRadera
  13. Smart med bebis i magen.. du är ändå finare i ditt naturliga lockiga

    SvaraRadera