onsdag 12 januari 2011

Min bugg



Amanda har upptäckt min bugg. Jag hade under längre tid förstått att något varit fel men jag hade inte kunna sätta ord på exakt var det var. Men min skarpa svägerska gjorde mig den tjänsten.

Jag kan inte hålla isär, datum, klockslag och dagar i samma mening. Jag kan inte skriva - uttrycka något med någon/några av dessa komponenter utan att det blir något fel.
Jag har under alla år lyckats rädda mitt ansikte med att se bekymrad ut och skyllt på det ena och det andra.

Bokar jag något exempelvis fredag den 14/1 så säger jag torsdag den 14/1. Vilket skapar onödig förvirring både för mig själv och andra som datumet gäller. För allt som oftast kommer jag ju inte ihåg om det nu var torsdagen eller fredagen jag hade något bestämt. Jag får alltid dubbelkolla mig själv.
Jag har inte kommit på något effektivt sätt att säkerställa detta och jag ska ju inte påstå att det blivit bättre efter att man har gravidkola i hjärnan och är allmänt slow både här och där.
Har ni några förslag? Vad har ni för buggar?

6 kommentarer:

  1. Just det du nu beskriver har varit min stora akilleshäl hela livet. Jag har kommit till frissan på rätt tid, men tyvärr fel dag. Samma lika till tandläkare, doktorn etc. För att inte tala om alla möten på jobbet. Länge vägrade jag skriva lappar eftersom lapparna alltid kom bort på något sätt. Men, efter att jag började synka telefonen med min outlook-kalender så funkar det. Jag har ställt in automatisk påminnelse på alla möten och besök. 2 timmar före för att jag ska ha åtminstone lite tid att förbereda ifall jag glömt. Mjaa, det var mitt sätt och jag lovar, jag har gått länge med mitt usla minna eller vad det nu handlar om. Och. Det funkar faktiskt med telefonen, den lägger jag inte ifrån mig numera.

    SvaraRadera
  2. Jag är exakt likadan. Det kan bli extremt jobbigt när man för vilken gång i ordningen kommer försent till möten och säer "men jag trodde det va". Jag blir nämligen tvärsäker på att den tiden/datumet/dagen/ det är stämmer till hundra procent. Säger nån halv två till mig blir det automatiskt 14:30 som bild i huvudet. Numer skriver jag upp allt..

    SvaraRadera
  3. Äntligen är du tillbaka.
    Du har ett barn i magen och du har gjort brazilian blowout, har du någon aning om vad du utsatt dig själv för men framförallt ditt ofödda barn?

    Gå in på www.naturligtsnygg.se och läs mer.

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Du passar jätte bra i rakt hår! men har du inte läst all negativ press om brazilian blowout?

    t ex
    http://naturligtsnygg.wordpress.com/

    kram!

    SvaraRadera
  5. Jag är sämst på höger och vänster. Fruktansvärt när man ska ge vägbeskrivningar. Brukar alltid försöka se ett kuvert framför mig, frimärket sitter ju till höger. Men innan jag tänkt så långt har vi antagligen missat avfarten.

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte känna igen en enda låt i hela världen. Kanske inte är en bugg, kanske rentutav är en liten utvecklingsstörning, vad vet jag.

    "Jooomen, den här känner du väl igen?!?! Har du aldrig hört den här?!"

    Försöker förklara för människor att jag inte kan komma ihåg musik, det går inte. Melodier sätter sig inte i min hjärna helt enkelt.

    SvaraRadera