måndag 17 januari 2011

Svar!



hej! gillar din blogg som fan! jag undrar, har du växt upp i Nora/Närke? Jag kommer från Örebro nämligen. Vilka skolor gick du på? var hängde du?
ha det fint! Amanda
Hej! Jag har växt upp i Garphyttan, en liten håla utanför Örebro fram till jag var 9 år gammal, sen flyttade vi till Kullavik utanför Göteborg och när jag skulle fylla 11 år flyttade vi till Strömstad på Västkusten. När jag var 17 år flyttade vi tillbaka till Örebro (denna gång till stan). Nu har mina föräldrar flyttat till Nora, där jag även har en sommarstuga som jag vill sälja. Intresserad? ;)


Hur lång är du?
Hur mycket vägde du innan graviditeten?
Vad väger du nu?
Jag är hela 153 cm lång.
Jag vägde 44 kg.
Nu väger jag 55 kg.


Tycker du inte att du är lite väl hård mot Calle just idag? Puss puss
Jo kanske lite, men du var lite oförstående idag också, men det är ju löst nu älskling.


Hur träffades du och c.?
För flera år sen genom min exman. Men det hettade inte till för ens 11 juni för två år sen, då vi båda var singlar.



När gifter ni er?
18/2

När är det beräknat till lill tjej'n kommer?
Maj

Bild på förlovningsringen önskas!
Rött guld, vit krona, briljantslipad diamant. Kul kuriosa: Samma modell som Kronprinsessan och samma juvelerare.
Bra Calle!
Vad blir det för vigselringar?
Calle behåller sin förlovningsring, jag "får" en med fyra stenar i fantastiska färger. Återkommer med bild.
Berätta gärna om bröllopet, kyrkligt/stadshuset?
I kyrkan Seglora på Skansen. Det blir mäktigt, vill inte avslöja några detaljer. Berättar allt efter istället. Roligare så.



Hur länge håller en brazilian blow-out (rätt?)? Jag avundas dig ditt lockrufs som jag tycker är såå snyggt även om jag kan förstå att man blir less och vill prova rakt hår när det nu är möjligt. Rakt eller lockigt på bröllopet?
Typ 3 månader. Nej det blir ju en håruppsättning så inget krull.


Vem av dej och Calle är jobbigast att leva med egentligen handen på hjärtat?
I mitt förhållande (är gift sen 5 år tillbaka) så är det enkelt, det är jag.. Och sexåringen när han är i trotsåldern vilket händer titt som tätt.
Vi är nog jobbiga på olika sätt. Han kan vara hysterisk och jag kan vara dramatisk. Men vi har blivit bra på att bråka efter ett och ett halvt år. Jag vet exakt hur jag ska tackla hans humör och han mitt.
Innan ett bråk vet jag redan hur det ska stävjas. Vi är hetsiga båda två så det är bara att hålla igen och hålla tyst tills man kan se det banala i bråket, det funkar. Nu för tiden bråkar vi nästan aldrig, vi hinner aldrig dit
. Men shit vad det kunde vara hetsigt ibland.


Calle skrev i sin blogg att ni hade hittat en bra präst. Vad heter han och i vilken församling kan man få tag på honom? Jagar lite själv...
Vi har en helt underbar präst som förstår oss precis. Fredrik Santell heter han och jag tror tillhörde Strängnäs men har precis återvänt till Stockholm efter en massa år. Kolla med Svenska Kyrkans kansli, vill inte ge ut hans mobilnummer på bloggen av respekt.


Hej Anitha

Hur många tärnor/marsalkar ska ni ha?
Fyra tärnor och sju marskalkar.
Hur många gäster?
102
Har inte du också varit gift förut som Calle?
Jo
Kommer du visa upp ringen när den är klar?
Ja
Hur känns det att gifta sig och vara gravid? Är det inte svårt med klänning?
Alltså det känns fantastiskt. Jag mår ju så bra så jag lider inte av graviditeten jag är inte kvällstrött heller. Dessutom finns det en fest som är helt okej att inte dricka på så är det ens bröllop. Man kan ju i vanliga fall inte som värdinna festa på tidigt på kvällen. Så det gör mig ingenting. Känns nästan bättre att kunna komma ihåg allt i detalj. Det är en stor dag jag vill njuta varje sekund.

Jag syr upp klänningen så över magen görs den klart i sista sekund.


Hej och grattis till bebisen i magen!!!
Jag har just "plussat" efter att jag tidigare fått två missfall under förra året. Hur klarar jag nu av att inte oroa ihjäl mig att det ska hända igen? Har du tips och stöttande ord till mig?
Stort grattis själv!
Jag gick runt och hade ångest just för att jag hade ångest och var ängslig. Det var så skamfyllt och hemskt att inte våga vara lycklig, jag gick hela tiden och väntade på lite blod i trosorna. Tillslut pratade jag om det med Calle och min fantastiska barnmorska om det. Då gav hon mig det kloka rådet att "unna mig" att vara hur orolig som helst. Då släppte pressen lite. Men det är inte för ens efter vecka 19 jag kommit på att jag slutat kolla efter blod. Det slutade när sparkarna kom.
Så våga oroa dig är mitt råd, men var realist!


Vad ska ni ha för musikinslag under vigseln? Vem ska framföra den?
Sparar all detaljer så det blir en härlig överraskning för gästerna. Men av kommer stegra och vara väldigt emotionellt och euforiskt.


Har du några syskon?
Bortskämt ensambarn.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag bor i Nora och tycker de var kul att dina föräldrar bor här, tänk om man skulle se er på "stan" nån gång haha.. calle lär ju prova noraglass iaf! ;) Din blogg är grym :)

    SvaraRadera
  2. tips på fina tärnklänningar http://utilecouture.se

    =)

    SvaraRadera