lördag 29 januari 2011



Sorry dåligt bloggande idag, har varit och hälsat på föräldrarna i Nora och hämtat glas och kopparskivan till vårt nya vardagsrumsbord. Nästa vecka kommer en matta jag ropat in på Lauritz för några veckor sedan. Som ni hör är nestingen i full gång.

Calle är fantastisk på de flesta sätt men lokalsinne det har han inte. Jag kan inte påminna mig hur många gånger vi åkt till Kungens Kurva och varje gång frågar han hur man kör dit. Väl där hittar han fortfarande inte utan stöd till IKEA. Han kan över huvud taget inte läsa vägskyltar/skyltar och kör sällan samma väg på egen hand två gånger. En gång skulle han åka till Kungens Kurva för jobbets räkning men hamnade i Täby Kyrkby.
Det är ungefär exakt så fel man bara kan komma i motsatt väderstreck.

Nu har vi hamnat i en situation där han inte längre litar på sig själv utan förutsätter att jag är GPS-tant live. Det är ju jättedumt av både mig och honom. Vi måste bryta den här trenden. Jag får helt enkelt låta honom åka fel och själv upptäcka sitt misstag. Det är väl enda sättet man lär sig hitta på.
Jag kommer dock sitta och bredvid med blånande knogar. Men jag antar att det där med tålamod är bra att träna på inför uppfostransprövningar...

1 kommentar: