fredag 26 mars 2010

Å herregud!!

Det fina med smärta är att man glömmer bort det lätt och kan inte påminna sig om hur det kändes. Annars skulle man aldrig föda barn två gånger om inte fler. Jag satt och Allanballade mig när jag tatuerades sist blotta 17 år.
Vid snart 32, var ingen lek. Grät flertalet gånger av ren smärta, det är inte ofta man gör det i vuxen ålder. Förutom när Calle slår mig då. Men herregud, det var som ett skämt! Det kändes som att narkosen inte funkade och jag var vaken under operation, ibland som att någon snittade upp mig med en skärbrännare, långsamt långsamt. Ja, så där höll det på, och sen var det klart och adrenalinruset var maximalt. Jag vill redan fortsätta men nu ska den läka ett par veckor. Det är ca 5 timmar kvar på rackarn så den är långt ifrån färdig. Gud så mallig jag kommer vara då den är klar.
Jag är betydligt otuffare än vad jag trott och kommer aldrig bli någon smärtjunkie.



Efter första gadden. Ser ni rädslan i blicken? Det skulle kunna vara nanosekundbilden när jag precis svalt tungan innan paniken har hunnit till synapserna.



Efter 20 minuter, så där ja nu är det bara två timmar kvar.



Visst ser man på hästens man hur ont det gjorde? Men det var värst på sidorna av kroppen och ner mot rumpan. Ibland kändes det mest som en väldigt jobbig kittling.



Plågerskan Ida är väldigt duktig på sitt jobb och stod ut med gråterskan Anitha. Ett jobb i sig...
East Street tattoo såklart vad annars?!



Men idag är jag mer än nöjd. Amanda tror att jag har en trettioårskris. Hålla på att tatuera mig och vill fixa näsan. Hon kanske har rätt, jag suktar efter fysisk förändring men ska nog skynda långsamt.

Vad har ni för tatueringar förresten?

24 kommentarer:

  1. Vad fint! Du har absolut ingen trettioårskris! Det är väl bättre att göra det nu än när man är yngre och inte vet vad man vill. Själv är jag över 40 (jodå, det är sant) och har tre stycken tatueringar. En stor på nedre högra ryggslutet föreställande japanska körsbärsblommor, en på högra insidan av handleden med två japanska stjärntecken för mina två barn och i slutet av nacken har jag tatuerat in 'en ny början' på japanska. Det blev mycket Japan där. När man väl har börjat är det svårt att sluta. Skulle gärna göra minst en till.

    Bra blogg du har och på ditt inlägg där du undrade vad vi är för ena som läser din blogg så kan jag säga att jag är kvinna och bor i Belgien. Så lite international är du nog i alla fall...

    SvaraRadera
  2. Har ingen tatuering och kommer aldrig att skaffa någon. Men min kille har flera stycken, bland annat en som täcker ena överarmen. Jag gillar inte att han är tatuerad, men jag älskar ju honom så det är bara att gilla läget.

    SvaraRadera
  3. Jag har en fruktansvärt dum tatuering i nacken som jag gjorde på halvfyllan i Bankok, det står vårrulle på thai. 20 år och ett halvår i asien kan få en att tycka att det är genialt att skriva vårrulle i nacken. Idiotiskt egentligen, borde nog också tatuera någonting över det.

    SvaraRadera
  4. Jag har en världskarta på ryggen. Den är ungefär i storlek och placering som din faktiskt!

    SvaraRadera
  5. Översta bilden väldigt uttrycksfull. Skulle kunna användas till någon RFSL-kampanj antar jag. "Våga vägra analsex" eller liknande.

    SvaraRadera
  6. Jag har en tatuering som jag gjorde när jag var 18 (dvs 12 år sen) som tyvärr kom till under en period då jag lyssnade mycket på metal. Nu känns den väldigt inaktuell, dessutom är den upp och ner! Haha. Missade det, jag var så stissig när tatueraren visade skissen på ryggen att jag bara sa "ja, det blir bra", och sen halvvägs in upptäckte jag att den var upp och ner. Oh well. Shit happens.

    SvaraRadera
  7. Shit, du gjorde den mycket större än jag föreställt mig...übercool.
    Blir nog riktigt snyggt när det är klart.

    SvaraRadera
  8. Neej why why why

    SvaraRadera
  9. Nix, har ingen, och det verkar ju lyckat med tanke på hur många som ångrar.

    SvaraRadera
  10. Du ser inte helt bekväm ut... Ska bli kul att se det färdiga resultatet. Har tecknet för jungfrun, som är mitt stjärntecken, i svanken. Ser ut som ett M med en extra båge på slutet, typ. Gjorde den när jag va 25 o har aldrig ångrat den. Dock är jag nöjd med en och gör nog inte fler. Men man ska väl aldrig säga aldrig...

    SvaraRadera
  11. herregud, trodde du skulle tatuera over rollspels skiten, inte mala sixtinska kapellet pa ryggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! herrejavlar, sager inte fult och helt ok sa lange du ar glad men shiiiiiiiit....

    SvaraRadera
  12. Jag har en tribal i svanken ( otroligt originellt jag vet...) och en kurbits på benet. Kurbitsen för att jag är från dalarna och vill gärna visa det :-)

    SvaraRadera
  13. ehhh, menar du allvar? det är skoj va? jag hoppas det för din skull.

    SvaraRadera
  14. jag gillar!
    föressten; innan jag fick en dansk skalle av mitt ex tyckte jag också det var kul att skämta om kvinnomisshandel.

    SvaraRadera
  15. jag har ingen tatuering och kommer aldrig skaffa en heller. min make har heller ingen och lär aldrig skaffa nån heller. vi gillar inte tatueringar helt enkelt. men alla gör väl som dem vill antar jag, det gör ju bara ont på dem själva ;)

    SvaraRadera
  16. Fan vad tapper tatuering!
    Jag har ett peace märke på underarmen!

    SvaraRadera
  17. Jag har en på hela högersidan, på revbenen. En döskalle med ett ankare och några rosor. På vänster överarm har jag en brigg. På höger ankel har jag numret "7423" som är artikelnumret på mitt favoritvin By the river! :D Idén fick ja faktiskt av Calle, när han för drygt ett år sen funderade på å tatueera in artikelnumret till nån alkoholhaltig dryck. Har även en lotusblomma med en döskalle i på höften, och ett hjärta bakom örat :D

    SvaraRadera
  18. Jag har en ganska stor rosa ros på axeln, ett klassiskt band runt armen, tribal kanske d heter och en i svanken. Oj glömde mitt kina tecken på skuldran. Rosen ska fixas till och få en omgivning och förhoppningsvis täcka min fula tribal, sen ska min killes namn etsas fast på min hud och så väntar lite fler saker:) Och jag har ingen 30års kris, det är jävligt snyggt med tatuering:)

    SvaraRadera
  19. skaffade en för några dagar sedan här på costa rica. liten men fin, kvinnotecknet ovanför hälen :)

    SvaraRadera
  20. Jag har skrivit Pappa på fotleden, Mamma och ett hjärta på hö underarm, en döskalle på hö nyckelbenet, ett tvillingtecken på vä handled och en rosa tingeling på vä underarm. :) Och snart blir det fleeer...

    SvaraRadera
  21. Okej, nu kommer jag aldrig att tatuera mig! Har haft planer på det rätt länge men inte riktigt vågat för att jag är så fruktansvärt smärträdd. Men när jag frågat folk som har tatuerat sig så säger dom att det inte var så farligt...
    Nu vet jag att jag verkligen aldrig i hela mitt liv ska göra det!
    Tack!

    SvaraRadera
  22. Åh, ska bli spännande att se hur den blir när den är klar. Det ser väldigt fint ut!
    Jag har en text som följer hålfoten, SMÄRTA! Man får helt klart mersmak så nu har jag en till på g. Lite rosor och blad på underarmen .. Lycka till med din fina!

    SvaraRadera
  23. Jag har en kameltå på vänster stortå. tattueraren var dock inte den vassaste kniven i lådan och nu är det endast kvar en prick. Men jag är glad ändå! :D

    SvaraRadera
  24. Orkar inte läsa igenom de andra kommentarerna, men jag kan ju trösta dig med att linjerna är det som gör mest ont, och nu har du dom klara =) Nu vet jag ju inte hurvida du ska färglägga eller skugga de återstående 5 timmarna. Men den värsta biten är över!

    Själv har jag 5 tatueringar.. varav två ganska så långt ned på ryggslutet, där gör det jäkligt ont, men det vet du ju redan!

    SvaraRadera