onsdag 31 mars 2010

Jag behöver er hjälp!

Jag och Calle träffade prästen igår som ska viga oss. Vi bestämde då, att jag ska passa på att döpa mig på min födelsedag.
Kul då får jag ha en lång dopklänning, gråta och skrika jättemycket och högt när prästen häller vatten på mitt huvud.
Nu när jag ska in i det heliga sakramenten och få kyrkans välsignelse så ska jag passa på att skaffa mig ett eller ettt par andranamn, då jag som hedning bara heter Anitha.
Jag ska i samma veva passa på att ta tillbaka mitt flicknamn.

Efraimsdotter Krysmynta... nej skämt åsido.
Hjälp mig med lite namnförslag, vad ska jag heta?

19 kommentarer:

  1. Felicia, Anitha Felicia Schulman, smaka på det! Jag tycker det är fint iaf.

    SvaraRadera
  2. Isadora såklart!

    R.

    SvaraRadera
  3. Men dopet har ju inget med namn att göra egentligen?! Inte nuförtiden iaf. :-)

    SvaraRadera
  4. Men nej! Varför ska du döpa dig? Tänk om.

    SvaraRadera
  5. Kanske ditt Indiska namn om du känner till det, då känns det inte så taget ur luften.

    Min adopterade kompis har Khanti som andra namn.

    SvaraRadera
  6. det är fint med ett namn ur familjen tycker jag, mamma/pappa eller mor/farföräldrar...?
    // LT

    SvaraRadera
  7. Jag hade helt ärligt högre tankar om dig än att du trodde på Gud och Jesus och dödssynder och allt annat tokeri som di hittat på. Du skämtar bara till det. Hoppas jag.
    //Flis

    SvaraRadera
  8. VARFÖR ska du döpa dig? det är ingen kärlekshandling, det är ett självförnekande där du betraktar dig som syndig FÖRE födseln och vill ha förlåtelse.

    gift dig bara, älska calle och ha KUL

    lev väl

    SvaraRadera
  9. Harriet, Märta, Rut, Svetlana, Elvira, Solvej, Ragnhild, Brunhilda, Arven, Metallica, Doris, Happy, Madicken, Tingeling, Gunhild, Solana, Madicken, Inez, Florence, Nikita, Mirakel, Lotta

    SvaraRadera
  10. Åh dop asså. Bjuder du på smörgåstårta och bubbel samt vanlig tårta med kaffe efteråt? Vad vill du ha i doppresent? En silversked med alla dina nya namn? Kanske en bitring i silver? Just tell me when and where and I will be there.

    SvaraRadera
  11. Det där med bitringen lät som en bra idé! Hur går det i havandeskapet sötis?

    SvaraRadera
  12. Well, du kan ju alltid lägga till "International", då behöver du knappt fixa till loggan.

    "Anitha International Schulman", Flott!

    /J

    SvaraRadera
  13. Va hände med Rullgardina?!
    /Sara

    SvaraRadera
  14. Anitha "din mammas namn" Angel Schulman

    Hade en kompis som döpte sig i din ålder och valde då mellannamnet Angel. Något att tänka över?

    SvaraRadera