onsdag 31 mars 2010

It's me or the blog

Jag vaknade upp med betydligt större spirit än vanligt och life on a schtickkkk är tillbaka.
Den blå perioden är över, så vansinnigt skönt.

Men jag passar på att ventilera en iakttagelse. Jag blir väldigt förbryllad hur rätt man ska vara i leden man ska vara för att ha en blogg. Man är någon sorts självbild/förebild eller vad man nu ska kalla det innan man vet ordet av, väldigt intressant.

Man ska inte ha en dålig dag, för då är man onormal.
Man ska inte få ha städhjälp för då skryter man, för man har det förmodligen inte stökigt...
Man ska inte få känna sig tjock och plufsig när man har mens, för man är smalare än många andra och ska vara tacksam.
Man ska inte få fundera över att operera näsan för då har man dåligt självförtroende. Och gud förbjude!!!
Man ska inte åka till Israel på semester för då är man för förtryck. Självfallet vad annars?!

Herregud om jag skulle vara alla till lags då skulle jag vara en Stepford wife som bakade kakor och prata om glasyr och topping hela dagarna.

Jag tycker snarare att det finns en ängslighet hos läsarna som berättar för mig vad jag bör och inte bör. Varför vill man forma mig?!

Älskade tyckare, jag tror det var Marcus Dunberg som formulerade det så bra ungefär såhär;
" 00-talet var det årtal då folk inte hade något att säga och sa det"
.
Jag är en av dom och ni med, vi sitter alla i samma båt, är det inte fantastiskt! Åt vilket håll ska vi ro?

7 kommentarer:

  1. Många lider av nån form av tics, de måste påpeka och rätta.
    Det är deras sätt att leva och vara som är mallen för övriga och när folk gör saker som inte finns i deras värd så måste de korrigera det beteendet.
    De kan inte rå för det tror jag! :D

    SvaraRadera
  2. Haha en knivskarp analys det där Anitha, nätet verkar svämma över av precis sådana individer... Mkt intressant!

    SvaraRadera
  3. Det var rackarns det bästa inslaget på länge. Känner mig träffad - har själv suttit här många gånger och oraliserat äver många av er som bloggat (har dock alrig kommit så långt att jag skrivit en kommentar tidigare). Jag skäms, lär mig och går vidare. Tack Anitha!

    SvaraRadera
  4. Skall även försöka lära mig att korrläsa de kommentarer jag skriver!

    SvaraRadera
  5. Om det fanns en "like"knapp så skulle jag trycka på den nu.

    SvaraRadera
  6. jag tycker du är grym, bra jobbat! =)

    SvaraRadera
  7. Nope, det var inte Dunberg, det var Henrik Schyffert som sade det i sin "The 90's - Ett försvarstal"

    Men Dunberg kanske tyckte det lät bra.

    SvaraRadera