onsdag 10 mars 2010

Vi måste höja våra röster för att höras



Calle var lite sur på mig igår för att jag duckat/mörkat en P-bot från december.
Män tycker inte om P-böter, inte kvinnor heller men vi gör inte så stor affär av det.
Om jag kalkylerar vad bilkostader per år är i drift så räknar jag med en P-bot i månaden (lastzon 900 kr,) som risk. Det gör inte en man.
För P-böter det är inget man FÅR, det är något man SKAFFAR sig. Det håller jag förvisso med om, men jag tycker inte att det är nödvändigt att älta P-böter.
Jag ser det som en onödig kostnad punkt slut.
Män är ena hycklare. De ska ha beröm när de gör enklare hushållsysslor. Calles senaste förvärv till hemmet är en sopborste. Den springer han runt och svassar med och berättar var han har sopat någonstans. Jag ler och säger, åh vad duktig du är. För män behöver uppmuntran när det kommer till hemmets bestyr.
Jag städar/plockar oftare än Calle. Inte mycket, men utav den enkla anledningen att jag är mer pedantisk men jag pratar inte om det så mycket. Fördelningen är som följer, han är köksansvarig, jag har huvudansvar för resten av lägenheten och tvätten delar vi på. Så han ska för allt i världen inte springa runt och sopa utanför köket utav ren entusiasm. Det är mitt territorium, min smuts!!!

Det är den stora skillnaden mellan män och kvinnor.
När män gör ”något”, då belyser dom det.
Kvinnor agerar i det tysta, vi bara ÄR och GÖR.
Jag får per automatik ångest när jag inte ÄR eller GÖR så mycket som jag borde och kan obsessa det. Inte för att han ber om det utan att jag har det kravet på mig själv.

Jag funderar på att ta in en städoffert som uppgår till samma belopp som mina P-böter 900 kr i månaden. Bara för att få ett pris på sysslan. Då har ju jag helt enkelt städat mig fri från boten, bra lösning eller?

58 kommentarer:

  1. Exakt så är det!

    SvaraRadera
  2. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  3. ANITHA DU HAR SUPERRÄTT OCH CALLE JÄTTEFEL!

    SvaraRadera
  4. "Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt."

    SvaraRadera
  5. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  6. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  7. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  8. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  9. Du har fel. Calle har rätt.

    SvaraRadera
  10. "Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt."

    SvaraRadera
  11. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  12. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  13. Du har rätt och Calle har fel. Som vanligt.

    ;)

    SvaraRadera
  14. Känns som att man betalar mer när man ältar.

    SvaraRadera
  15. Calle har fel och du har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  16. Marcus Engström10 mars 2010 kl. 16:57

    Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  17. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  18. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  19. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  20. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt

    SvaraRadera
  21. Du har rätt och Calle fel. Som vanligt.

    SvaraRadera
  22. Filip Weintraub10 mars 2010 kl. 17:08

    Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  23. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt

    SvaraRadera
  24. du har fel och calle har rätt :)

    SvaraRadera
  25. Ni har båda fel, som vanligt!

    SvaraRadera
  26. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  27. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  28. du har fel och calle har ratt som vanligt

    SvaraRadera
  29. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  30. du har fel Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  31. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt. IN YO FACE!

    SvaraRadera
  32. DU HAR RÄTT!
    så är det bara.

    SvaraRadera
  33. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  34. Du har fel Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  35. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  36. Du har super duper mega monster fel och Calle har ovanligt mycket rätt. Som vanligt

    SvaraRadera
  37. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  38. "Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt."

    SvaraRadera
  39. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  40. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  41. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt."

    SvaraRadera
  42. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  43. "Det är den stora skillnaden mellan män och kvinnor.
    När män gör ”något”, då belyser dom det.
    Kvinnor agerar i det tysta, vi bara ÄR och GÖR.
    Jag får per automatik ångest när jag inte ÄR eller GÖR så mycket som jag borde och kan obsessa det. Inte för att han ber om det utan att jag har det kravet på mig själv."

    Sa otroligt bra skrivet EXAKT sa är det. Varje gang min kille typ har dammsugit sa berättar han gärna det ett antal ggr och gärna i detalj!

    SvaraRadera
  44. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  45. förlåt men Du har fel och Calle har rätt. Inte som vanligt, men i detta fallet. :P

    SvaraRadera
  46. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  47. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  48. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  49. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  50. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  51. Och har har vi anledningen till att jag aldrig kommer ha gemensam ekonomi med nagon lol.

    prenups ftw.

    SvaraRadera
  52. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt

    SvaraRadera
  53. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  54. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt

    SvaraRadera
  55. Såå typiskt kvinnligt att klanta till det och sedan byta ämne och gå till motattack :)

    SvaraRadera
  56. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  57. Som vanligt, du är inte ensam med att ha fel i detta ämne, de har helt enkelt behövts bekämpas slag i jämställdhetens namn så länge att kvinnor krigar av gammal vana, jag vet inte en enda relation där kvinnan gör mer än mannen i min närhet, manligt har blivit att göra allting och kvinnligt är att slappa och göra roliga, typiska, floskliga kvinnosysslor

    Calle och jag är överens igen

    //Simon

    SvaraRadera
  58. Du har fel och Calle har rätt. Som vanligt

    SvaraRadera