måndag 22 mars 2010

Sista bilderna från resan

Puh hemma igen efter några sköna timmar i luften. Nu har det börja gå direktflyg från Arlanda till Tel Aviv, det tar bara fyra timmar. Sabra Express kan man åka med tisdag till tisdag, billit som satan och tar 4,5 timmar. Det är inte dumt för en riktig toppensemester.



I Jerusalem, en riktig toppendag var det.



Calle snyggar sig.



Calle fränar sig.



Calle är ambivalent i sina matval...



En Avinoam, en Calle, en norsk-fransyska, en N.Y-hemvändare, en Maja och en Anitha international i denna mycket internationella stad.



Utsikten från Druzebyn. Öken tio mil söderut det kan man inte tro.




Sen andra middag på utsökta Brasserie (very New York:ish) med underbara Merave och hennes man Eli. Merave är smyckesdesigener och håller på med fantastiska kollektioner i diamant åt de stora internationella modehusen. Nu senast jobbar hon med Cavalli.



Det var några som undrade var den blå kjolen kom ifrån. Den köpte jag i Israel/Jerusalem på en butik som hade underbara kläder och hette Mekimi. Hittar dessvärre ingen site via google, ska kolla kvittot. Kostade typ 400 sek. Jag säger ju det , Israel är toppen!



Kom hem och hittade en trevlig present från CK underwear utanför dörren. Fest på torsdag, inte missa!
Toppen en ny snygg låda att ställa i min...



..Boxsamling! jag vet jag skäms men har någon idé om att det ska gå från golv till tak, som ett inredningselement, typ en vägg av boxar i olika storlekar. Just nu är det bara en underlig hög med boxar, ser sådär ut. Men som jag älskar lådor! Något ska man väl samla på eller? Jag har lagt alla mina gamla samlingslaster på hyllan.



Det här är Polis-Jonas, Calles kompis. Vi har en rolig relation vi två. Han är som en jobbig storebror och jag som en provocerande lillasyster. Jonas är en av de finaste killarna som finns och vill gå på dejt. Maila mig så fixar jag, anitha@bijouyou.com, berätta kort om er själva och skicka er FB-länk.

3 kommentarer:

  1. hej Anitha!
    Jag vill inte vara elak eller så, men hör du inte hur jävla sjukt det låter när du skriver "Sammandrabbningarna sker i förorterna och det är ungefär som att det skulle vara krig Midsommarkransen, det märks ju inte av i innerstan i Stockholm exempelvis"
    Så om Sverige hade legat i krig med ett annat land, och detta krig är högst omdebatteat och förkastligt, så hade det inte gjort nått om ni bara inte märkte det när ni va i innerstan?!
    Tänk på vad ditt handlande har för konsekvenser Antiah! Jag tyckte innan du var en goo tjej, men dina förhavanden är förkastliga!

    SvaraRadera
  2. Du har avslöjat dig som en stor idiot. En riktig jvla dumskalle. Något så oerhört oansvarigt. Du hade trivits i Sydafrika och Nazi-tyskland också. "skööööna människor här, märker inga problem".

    SvaraRadera
  3. vad är detta?! usch hoppas du inte tar åt dig. tack för svaret om kjolen. den e verkligen fantastisk. och visst passar korta tjejer i långkjol...ska köra det i sommar med. angående boxarna tycker jag det hade varit sjukt snyggt om du gjorde lite olika hyllor med boxarna i snyggt on display...à la en boutique! :)

    SvaraRadera