torsdag 18 mars 2010

SVAREN!!

Jag vill först bara inleda med att säga att du och Calle verkar ha så kul tillsammans och vara så avslappnade ihop. Himla härligt att se! Calle var lite tonnisomogen (tonåring) där ett tag innan ni träffades, varvat med nån slags image om att han är ball och inne. Det handlade nog bara om osäkerhet och någon slags hävdelse- och bekräftelsebehov. Men du verkar ha fått honom på rätt köl igen.:)
Så till mig fråga. Jag har förstått att du jobbar med TV, bakom kameran. Kommer på koncept och lite sånt. Men jag skulle vilja höra mer om din resa dit, vad läste du, vart började du jobba, hur klättrade du vidare/uppåt?

Hej Anna R, Ja det stämmer vi har verkligen alltid kul ihop på gott och ont, ibland är vi lite osjälvständiga av den enkla anledningen. Men det är ytterst sällan negativt.
Jag tror vi kompletterar varandra bra, möjligen blev Calle lite mognare när han träffade mig. Men det blev å andra sidan jag också när jag träffade honom.
Han håller tillbaka min temporära gränslöshet och jag gör honom lite modigare. Det är en fin konstellation, vi peppar och stöttar varandra och ger goda råd. Vi har alltid en ärlig och bra dialog, vilket jag tror är mycket viktigt för alla förhållanden.
Jag har jobbat sjuuukt länge 12 år i år, heltid. Parallellt har jag försökt göra bra dealer med mina arbetsplatser, så de bekostat bra utbildningar så jag har kunna plugga kvällstid. Jag tror jag har lärt mig praktiskt genom arbete och teoretiskt genom skolan vilket har varit en många gånger väldigt fördelaktigt kombination.
Jag har ofta koll på hela ”näringskedjan” i arbetsprocesser vilket gör mig relativt bra i förhandlingar samt att jag har erfarenhet från många branscher vilket är fördelaktigt för att se synergier och analysera situationer bl.a.
Jag började på reklambyrå 98 och har jobbat, journalistiskt, research, projektledare/produktionsledare, inom mode/reklam, samma i redaktion både på kanal, produktionsbolag och inom print och PR. Samt driver eget bolag med entreprenörvinkel.



Lilla My sa...
Kommer ni upp till Tel aviv igen?
Vad hade du för förväntningar när du reste till israel? Var du orolig?

Hej Lilla My, Yes imorgon kommer vi till Tel Aviv där vi ska möta upp lite vänner till min kompis Rami, som ska ta med oss ut och göra stan.
Nej inte det minsta orolig. Har alltid vilja åka till Israel och kul att göra den här resan med Calle som inte varit här på sju år. Han är en perfekt guide. Det är oroligheter här i Jerusalem där vi är idag men de är ju ”proffs” på att hantera det här. Vi skulle aldrig få komma in i Jerusalem om det skulle vara fara för oss, rapporteringen är lite missvisande. Sammandrabbningarna sker i förorterna och det är ungefär som att det skulle vara krig Midsommarkransen, det märks ju inte av i innerstan i Stockholm exempelvis.

vill ochså tillägga att ni verkar väldigt söta ihop. Som om ni även är bästa vänner, och det tror jag är ett måste i en långvarig relation. Jag brukar vara bra på att känna av sådant och jag tror att ni har funnit varran. (: Jag tror det blir några små troll snart.. Hoppas det!Lycka till med allt!!! O ha så roligt på resan!

Gud vad gullig du är, ja vi är mycket lyckliga ihop. Jag hoppas också på små troll snart. Vi jobbar på det


Emma sa...
Vad trivs du bäst/sämst med, med dig själv?

Tack för en bra blogg!

Hej Emma tack ska du ha, vad kul att du gillar den. Usch vilken svår fråga. Jag obcessar just nu min 3-kg-förmycket-i-vikt, vikt och nya celluliter, det är jag då för att förtydliga minst nöjd med, men det brukar flytta runt lite. Mest nöjd med att jag äntligen börjar bli frisk från min halsåkomma. Okej det var tråkigt, mina läppar då för att vara lite ytligare.


Anonym sa...
Jag vill starta med att skriva att jag är ett stort fan av både din och Calles blogg!

Jag har en fråga, som du absolut inte får tolka på fel sätt. Men som Calle faktiskt skrev själv på sin blogg igår "Hon är så snäll mot mig hon. Låter mig göra bort mig hur mycket jag vill utan att hon skäms." Och det tycker jag är så himla fint och verkar stämma väldigt bra. Men nu till frågan hur gör du?

För min kille, är också ganska speciell och hittar på de mest märkliga saker, jag kommer på mig själv med att skämmas över honom ibland inför mina vänner, men önskar så att jag kunde stå för hans märkliga upptåg utan att rodna om kinderna..

Annars önskar jag er en riktigt fin vistelse i Israel!


Hej Anonym, Tack så jättemycket, vad glad jag blir!
Alltså man får skämmas men inte göra bort någon. Skäms tyst om du skäms, men för det mesta är det oftast DU som gör bort din partner än partnern själv. Alla hajar ju att han ”är på det där sättet”. Men det blir konstigt när man belyser det. Du har valt att leva med honom dina kompisar måste acceptera dina val. Och hans vänner är säkerligen vänner med honom av den enkla anledningen. Andas ut och slappna av.


Anonym sa...
Jag undrar varför Calle aldrig skickade mig något pris efter att jag vunnit smygbildstävlingen? Mycket dålig stil tycker jag.

Ja anonym, han har dåligt samvete för det, fick blixthuvudvärk när jag frågade. Men han lovar mig att han ska gottgöra det, så jag är ditt vittne, ok?


Bob Sacamano sa...
Ditt och Calles favorit-avsnitt av Seinfeld?
Bob Sacamano,

Baboo säger Calle och jag säger Bubble boy among others…säger jag.


Anonym sa...
Är du gravid? Önskar du att du var det? (Det önskar jag :))

Näe inte vad jag vet men jag hoppas också.


Anonym sa...
Varför startar calle alltid massa tävlingar som han sen inte avslutar?

För att han är en attention whore?! Han säger att dom som icke är avslutade är väldigt få.


Jocko Apa sa...
Hej Anitha,
Det här hoppas jag inte är en elakhet om din person, utan mest en ren nyfikenhet. När du och Calle förlovade er i Paris kom det en kommentar på hans blogg om att du tidigare förlovat dig, just i Paris. Stämmer det, och hur känner man inför en sån grej? På samma sätt som en person som gifter sig för andra gången rimligen inte kan ha samma approach som en som gör det första gången börde det gälla förlovningar - och då särskilt om det sker i samma stad. Hur resonerar du kring exempelvis valet av stad?

Hej Jocko Apa, jo jag såg också de kommentarerna. Jag och mitt ex. förlovade oss på planet mellan Stockholm och Aten, men mellanlandade typ fyra timmar i Paris och passade på att ta ett glas i baren Côstes innan vi åkte vidare till Aten, där vi firade den sk. förlovningen.
Dessutom var det JAG som bokade Parisresan och Côstes hotel, som semester. Ett hotell jag älskar och många gånger under åren hängt framför allt när jag pluggade i Paris, började man ofta kvällen på Côstes, men jag har aldrig haft råd att bo där förens nu.
Jag hade förövrigt ingen aning om att Calle skulle ställa den stora frågan där. Men jag kan inte tänka mig en mer romantisk plats eller tillfälle.


pernilla sa...
beskriv calle med 3 ord! GO GO GO!

Den finaste av själar, det var 4 ord ok?


Anonym sa...
Hur lång är du?

Frågan borde väl vara, hur kort är jag höhö. 153 cm.


viktoria sa...
hur lång är du och hur lång är calle? sen har jag en till fråga vart har du dina rötter du är ju mörk och jätte vacker:) älskar ditt hår,

Jag är 153 cm och Calle är 169,5 (det är viktigt med halvor för kortisar som oss.) Tack vad smickrande, jag har mitt ursprung i södra Indien.


Anonym sa...
Visst var du gift med en gammal kompis till mig som (av förståelig anledning) låtsas heta Thorvald i efternamn? I så fall har vi träffats på en krog på söder för en massa år sedan, och jag minns att var såväl söt, som kort och rolig. Min fråga är helt enkelt - har du en okej relation till ovan nämnda kille nuförtiden?

Ja det stämmer, jag kan dessvärre inte placera dig utav den beskrivningen. Jag skulle enklast uttrycka det som att vi inte har någon relation alls.


Anonym sa...
jag kopierar tidigare kommentar och sager beskriv dig sjalv med 3 ord?

Anitha bambita international


m sa...
Hur många kommer på bröllopet? Vilket "tema" kör ni på?

Vi har inte kommit till tema än, men ska jobba fram något. Vi har ju lite tid kvar.


Anonym sa...
Tar du den i tvåan?

Det beror från vilket håll man räknar.


Anonym sa...
Favorit ställning i sängen ?

Finns många.


Karlsson sa...
hur mycket tjänare du?

Hej Karlsson, det får jag inte berätta för min arbetsplats.


Samuel B sa...
Vad röstade du på i valet 2006 och har du bestämt dig för vad du ska rösta på i år? Isf vad?

Moderaterna och jag tycker de gjort ett relativt bra jobb.


Jag tycker att dvärgtema kunde passa bra på bröllopet. Att du och Calle liksom "dvärgspringer" fram till altaret. Är jag fel ute nu?

Ja Seglora har ju lågt i tak, så varför inte…


Doreen sa…
Hur kommer man på att åka till Israel egentligen? Från bilderna verkar det jättefint och kul men jag skulle aldrig komma på iden att åka (fast jag kanske har fördomar).

I min och Calles generation var Israel ett naturligt resmål på tonårsluffen och flera klasskompisar drog och jobbade på Kibbutz. Jag tycker det är ett fantastiskt land. Mycket att se, göra, underbara stränder, bikinivarmt så här års. Alla pratar bra engelska och maten är fantastisk. Dessutom ska Tel Avivs nattliv vara något i hästväg, med tunga house DJ:s, bl.a. Dessutom har de en grymt bra modescen. Det är fantastiska dyk, med bra sikt och rikt djurliv. Hiking/klättring/downhill möjligheter i öknen. Spännande historiska turistmål och SPA:upplevelser utöver det vanliga vid Dödahavet.
I övrigt är det grymt bra att åka hit om man vill köpa diamanter till MYCKET fördelaktiga priser. Här är första stoppet efter Afrika… bara en sån sak.
Inte för att gå in i den politiska konflikten då jag är för okunnig i ämnet för att debattera. Men en personlig iakttagelse är att det finns en viss ”turismrasism”. Media väljer att hårdbevaka vissa områden och vi påverkas. Vad som exempelvis händer i Turkiet bryr vi oss inte lika mycket om för åt det hållet tittar inte storebror just nu. Däremot lockas vi av de läckra bilderna från reklamkampanjen.


Anonym sa...
Dvärgspring med inslag av slumpmässiga hoppskutt och oväntade entusiastisk utfall mot bänkraderna, menar jag. Nå?

Ja kanske det.


Anonym sa...
Ärligt nu, har calle eksem?

Nej varför tror du det?


Anonym sa...
Hur träffades du och Calle?

På stan, men vi hade känt varandra i flera år och när vi sågs, stod alla stjärnor och planeter rätt och det sa bara PANG! Då fanns det inget annat att göra än att kapitulera för kärleken.


isa sa...
Hej! Intressanta frågor du får...om sexställningar, lön o ev graviditet. Vill egentligen bara säga att jag läser din blogg o tycker att den är väldigt underhållande. Låter som att du har det bra.
Har egentligen bara en fråga: Ångrar du att du lovade att svara på alla frågor? :) Kram Lisa i forna 9d

Hej Lisa, En frågan var för lång så jag orkade inte svara. Dessutom väldigt dålig ställd, kändes som man kunde klumpat ihop ett gäng frågor till ett samlingsord.
Nej jag ångrar inte att jag svarat på alla utom en förlång fråga. Kul att du gillar bloggen.


Anonym sa...
Är det skruvens fel om muttern är för stor?
/JT

Nej det är en dålig snickare ;)


Amanda sa...
Hej! Här är min fråga: Vad skulle du göra om du var allsmäktig i 10 minuter?

BRA FRÅGA AMANDA!! Fred på jorden vore det självklara, men jag tror inte vi är skapade att hålla sams, människor har ju alltid hittat något att bråka om. Men försöka få de bråken så få som möjligt i allafall. Att fattigdom och sjukdom minimeras. Samt att miljöförstöringen avtar och att djur och människor kan leva i harmoni utan utrotning på diverse håll. Orättvisor är ett godtyckligt uttryck, men att förtrycket mot olika folkgrupper och fördomar tvättas bort så gott det går.
Det finns säkerligen tusen åtgärder när man börjar tänka efter. Men nu lät jag för en sekund som en luciakandidat och vill kräkas ner min vita skrud.

1 kommentar:

  1. faan jag missa frågdestunden och är så himla nyfiken på varför calle har eiffeltornet tatuerat på armen?

    SvaraRadera