söndag 28 mars 2010

Kan man säga att jag tappade det?


Den här helgen gick i vårens tecken, sommartid och lönehelg. Det passade jag på att fira in duktigt. Jag har bestämt mig för att det här inte ska bli någon modeblogg, men jävlar i min lilla låda vad jag har handlat! En helt ny garderob.
Två klänningar, en stickad tröja, en kjol, en t-shirt, en blus ett par byxor, solglasögon och en ring. Som att semestra i sin egen hemstad. Men jag var mycket nöjd när jag hängde in plaggen i garderoben och vem vill inte välkomna våren i nya glajor. Jag hade lite pengar att sätta sprätt på och jag tappade det lite, men ytterst kontrollerat och utan ångest. Annat var det back in the days. Bodde i Paris och pluggade, shoppade upp hela studiebidraget på tre veckor. Herregud jag kunde verkligen gå bananas.

En gång i kvartalet har jag en shopping spree och däremellan handlas det ett plagg i månaden ungefär. Jag visste inte att speen skulle komma denna helg, men alla stjärnor och planeter stod väl rätt på himlavarvet och konsumentguden var på min sida. I nio fall av tio när jag går på stan så går jag och letar efter något att tycka om och Calle brukar skratta åt min villrådighet.

Han får agera modebloggare men helgens inköp. Lox good! Villhavillha,gemiggemig!!!

3 kommentarer:

  1. måste ju påpekade att det heter shopping spree. annars tycker jag spray låter urgulligt. undrar hur den skulle funka, tar man den på sig som en deodorant ungefär?:)

    SvaraRadera
  2. LEKKERT! HÄRLIGT! DET ÄR DU VÄRD!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Trodde det var när man typ gödslade stan med shopping. Men spree är ju betydligt mer logiskt.

    SvaraRadera