tisdag 9 mars 2010

Kärlek med Anitha: SVAREN



Soffan sa...
Äntligen!Mitt problem är att jag är singel (surprise surprise på kärleksproblem-tema). Testat allt känns det som. Internetdejt, blinddate, krogen, jobbet. Är en tjej som uppfattas som oerhört social och rolig, får komplimanger för det hela tiden. Men när det ska till att skaffa en pojkvän så går det ändå heeelt fel. Vad är ditt bästa tips?

Hej Soffan,

Det där var ju ett ständigt problem. Risken är ju att man over-do-it.
Om du testat på så många olika spelplaner men att söker och försöker så hårt och så mycket, blir man kanske lätt blir lite för uppenbar med sin agenda.

Kanske bara ska acceptera sitt ”singelskap” ett tag och njuta av det. En singel är ju egentligen aldrig riktigt singel, vad jag förstått. Det är alltid något/några pågående objekt med i spelet.
Life is what happened to you when you busy making other plans, sa väl Lennon.
Så sant som det var sagt. Boka en resa med tjejkompisarna, byt jobb... ”hitte på nått” att fylla din fritid med.
Du behöver nog bara byta fokus ett tag så ska du se att det löser sig. Ge dig själv en deadline på 3-6 månader om ”ett tag” är lite svårt att förhålla sig till. Men genomför verkligen projektet du bestämmer dig för och häng inte upp dig på att vad som händer efter deadline. FOCUS!


c sa...
Hej, en kille som raggade på mig för ett tag sen extremt länge och som jag var mycket kär i har gått och skaffat flickvän. nu är jag olycklig. vad ska jag göra?

Hej c,

Aj, vad jobbigt. För att fortsätta med mina plattityder, kan det vara så att ibland blir man lite ”kär i kärleken”. Man skapar en fantasibild av vem personen var. Man utvecklas ju hela tiden, han och du är definitivt inte samma person som ni var DÅ.
Han lever i ditt huvud och är i det sammanhanget den perfekta mannen.
Dessutom för att ni aldrig kom till skott. Men varför gjorde ni aldrig det då, är frågan du behöver ställa dig. Vad fick er att inte ta er ”över kanten?” Är han verkligen så perfekt som han förefaller? Fråga runt bland tjejkompisarna som kanske har en mer nyanserad bild av McDreamy…
I min värld finns det alltid en anledning varför ett ex är ett ex. Grubbla inte AVANTI!
Ni kanske springer på varandra i framtiden i ett helt annat sammanhang, ta det därifrån men tråna och önska inte det förgångna.


Anonym sa...

Hej . Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har liksom två killar och en bästa vän som mitt dilemma.Snälla hjälp mig.Såhär. Jag har en kille som jag inte tycker ser så bra ut,han är inte så cool liksom. Har absolut inte koll på vart man ska gå, vad man ska äta,ja du vet.Han passar inte riktigt in bland de som jag umgås med.(jag vet att jag låter vidrig nu) Fast han har koll på mig. Han älskar mig. För den jag är. Jag får vara glad,jag kan prata med honom om allt. Även saker som jag själv inte är så säker på.Saker jag aldrig säger till någon. Han gör mig trygg. Ja,han verkligen finns där på ett sätt som inte jag är van med. Han tittar på mig på ett sätt som jag älskar. Fast han utmanar inte mig. Han har inte direkt något att tillföra i mitt liv mer än sin obegränsade kärlek till mig. Sedan har jag en kille som jag har varit kär i rätt så länge.Han är motsatsen när det gäller koll. Han vet allt. Han gillar att hitta på saker hela tiden. Vilket är bra i mitt liv som kan vara rätt så tråkigt. Jag har verkligen velat ha honom. Han har inte alltid velat ha mig. Han är som den perfekta fast jag har aldrig fått känna på hans kärlek, mer än att han lovar mig att han älskar mig ifall jag bara vågar vara med honom.Han säger han först nu förstår hur mycket han älskar mig. Vi har fantastisk sex. Jag vill ju prova på att vara hans tjej. Jag vill veta hur det känns. Tänk om det stämmer , allt han säger? måste jag inte prova efter all denna tid? Är jag inte skyldig mig själv det? Eller oss? Tyvärr tycker inte min bästa kompis om honom och hotar med att jag får välja. Killen eller henne. Förstår du? Vad ska jag göra? kille 1 kille 2 eller bästa kompisen?

Hej Anonym,

Jag förstår ditt dilemma. Så här, om inte du känner dig bekväm med kille nr.1 utanför lägenheten kommer du inte heller bli det bara för att du bestämmer dig, samt att han aldrig kommer känna sig bekväm i ditt sällskap då du redan ”sänkt” honom inför kompisarna. Dessutom är det svårt att ha det ”bara hälften bra” med någon. Man ska ha allt, mycket viktigt!

Det finns en variabel som säger, vänskap + attraktion+ mål= longterm. Med det menas att ni synkar på alla plan.
* Vänskap mellan er och era andra.
* Attraktion ni ska gå igång på varandra på emotionellt och sexuellt.
* Mål, ni ska ha samma mål i livet både långa och korta. I det ingår intressen.

Snubbe nummer två, playar dig hårt. Lyssna på dina vänner. Han är en peacock och gillar bara att du springer runt kucklar. Dessutom är alltid peacocks lite osäkra i sin natur. Det är viktigt med honom att ha stenkoll på allt för då blir han bekräftad och då förefaller gärna kille nr 1 som en tönt för dig. Men du jämför kille nr 1 med fel person.

Det känns som du måste ta reda på vad som är viktigast för DIG, skriv en ärlig lista, hur mycket floskler som än är med.
Just nu känns det som att du har du ju delat upp det du verkligen vill ha hos en man på två olika.
Skit i båda och skaffa en med alla de kvalitéerna. Du kommer aldrig bli nöjd med oavsett vem du väljer.


Desali sa...
Hej vackraste Anita!Jag är gift. Ganska lyckligt gift dessutom, sedan 7 år tillbaka. Men... det är inte bara lyckligt.En man jag träffade för 10 år sedan, han gör ständiga comebacker i mitt liv. Vi hade en kort, men oerhört intensiv och passionerad (vilket dramatiskt ord... men så var det!) historia. Han har alltid fått mig att skaka. Bara genom en blick. Vi älskade. Ofta. Jämt. Mycket. Som ingen annan har gjort. Vi skrattade. Han luktar... kärlek och hetta. Vi sågs inte och hördes inte på många år. Men så kom facebook... och han hade tänkt på mig. Och jag på honom. Kontakten återupptogs. Helt diskret. För ett tag sedan sågs vi igen. Ett snabbt glas på en anonym servering i stan. Trevligt. Skratten avlöste varandra. Men... spänningen som finns mellan oss. Den går att ta på. Vi har bestämt att inte ses igen. Det blev too much. Hade kunnat älska med varandra direkt där på bardisken! Attraktionen är som inget annat, mellan oss. Men... han finns ständigt i mina tankar. Kan inte glömma och gå vidare. Jag vill älska med honom igen. En sista gång. Men det skulle inte funka? Eller hur? Mycket vill ha mer. Det är väl så. Men vill och kan inte släppa taget. Och inte han heller. Eller kan vi? Vill vi? Hur gör man då?Tacksam för svar! Kram!

Hej Desali,

Ojoj, det är en högt spel du spelar. Du söker lite spänning i ditt förhållande efter sju år, då har ni säkerligen en kris, den brukar infalla efter sju år.
Sju års krisen är lite make-it-or break-it-krisen. Man kan förefalla lyckliga, men lite ljumna. Pratar, men inte om rätt saker.

Att blanda in externa komponenter är väldigt lätt men det är aldrig bra. Det är ofta bara en dålig utväg, speciellt när man är lite uppmärksamhetstörstande.
Det ni hade förr, du och den där ”mannen” ska just tillhöra det förgångna.
Om det var kort och hett då, så är nog aldrig planen att det ska vara något annat. Helt plötsligt kommer ni vakna upp ur er berusade lilla bubbla och när verkligheten slår då slår den hårt.
Ta inga förhastade beslut för en sista kick. Dessutom kan jag svära på att han inte kommer leverera lika bra som han gjorde ”back in the days” och då kommer du att sitta där och känna dig både snuvad på konfekten och riktigt jävla egoistisk och elak.
Han vet att han kan få dig så lätt och det är hela tillfredsställelsen för honom. Han kommer aldrig vilja något mer än just göra dramatiska entréer i ditt liv. Där ligger hans kick.

Otrohet är skit och sårar inte bara dig själv utan många runt omkring.
Glöm inte heller bort att en man som blir tillsammans med sin älskarinna alltid kommer ha ett jobb över… vill du verkligen ta den risken?

8 kommentarer:

  1. Mycket bra Anitha! Fortsätt med detta inslag! Du har en talang för hobbypsykologande, helt klart.

    SvaraRadera
  2. hej, byt namn på bloggen, international för tankarna till en transblog

    SvaraRadera
  3. Herregud vad du kan! Man blir väldigt klok av dina ord :D Tack..

    SvaraRadera
  4. Men nu tror jag att jag älskar dig lite. Tack gode gud för att du vågar säga sanningar. Inget trams eller sockrade omskrivningar.

    SvaraRadera
  5. Dramatiska entreér i mitt liv... Ja, det är ju exakt vad han gör. Och vi pratade om det där. Att det kanske är så. Det kanske bara är den kicken vi söker... Men samtidigt, så känns det någonstans som en liten gnutta... förälskelse.

    Tack Anita för ditt svar iallafall... Kram!

    SvaraRadera
  6. ååh du är så klok anitha! fortsätt med det här inslaget!

    SvaraRadera
  7. Jag haller med man ska inte vanstra, men det ar jakligt svart att lata bli nar man sitter dar med 7 trakig ar bakom sig. Det intressant ar hur man kommer ut ut det dar trakiga?

    SvaraRadera
  8. Varför jag skriver detta vittnesmål är att jag gjorde ett löfte som den som som hjälper mig ur mitt förhållande situation förtjänar att vara känd ännu mer av världen. Jag är 37 år gammal, min make hade en mycket kraftfull kärlek stava på honom som en kvinna han vet satte på honom och jag ville ha det bort eftersom detta orsakade allvarliga problem i vårt äktenskap och han lämnade mig för henne. Det verkade ingenting på jorden kan ge våra vägar tillsammans för evigt, jag kände verkligen dåligt eftersom jag älskar honom så dyrt. Jag hade sömnlösa nätter eftersom jag missade min fästman touch och omsorg. Jag besöker sällan denna webbsida men när jag gör, jag ser två eller flera positiva recensioner om en man vid namn dr. okojie och hans mystiska och mirakulösa verk som sparar relationer och äktenskap, detta fick mig nyfiken. Dessutom ser jag normalt andra flera recensioner, även om jag learn't att det finns massor av scammers där ute, men jag kontaktade okojie eftersom jag var övertygad av en testifier jag kontaktade, att dr. okojie stavnings är big deal. Jag gav honom en chans ur min tvivlande ande men till min största förvåning min make ringde mig 2 dagar efter dr. okojie gjorde sin bön och kasta ut spell på honom i min fästman räkning, att han är så ledsen för alla smärtor han har gjort mig passera, ville han att vara hemma. För närvarande vår kärlek är mer än så av Romeo och Julia, tar han också väl hand om mig nu, 100% än tidigare. Jag vet att det finns andra där ute, jag säger om du hittar drokojiehealinghome@gmail.com sedan ditt problem är också löst. Han sade också om någon behöver sådan hjälp i något av följande, bör du be om hjälp genom honom.
    (1) du vill att ditt ex tillbaka.
    (2) Du har alltid mardrömmar.
    (3) För att främjas på kontoret
    (4) Vill du ha en barn.
    (5) Vill du bli rik.
    (6) vill behålla din make / maka att vara bara din för evigt.
    (7) är du i behov av ekonomiskt stöd.
    8) Vill du ha kontroll över dig äktenskap
    9) Kommer du att lockas till människor
    10) Frånvaron av barn
    11) har en make / maka
    12) härda i någon sjukdom.
    Kontakta baba idag och du ska vara glad att du gjorde. E-post: drokojiehealinghome@gmail.com

    SvaraRadera