tisdag 9 mars 2010

Tramp Stamp



Efter lunchens navelskådning i dubbel bemärkelse så upptäcktes ett oväntat inslag under naveln på den gravida. Disneys logotype på höften, dessutom har personen ifråga jobbat på Disney men tatueringen hade gjorts redan i ungdomens år.
Lite som att tatuera in en Playboy bunny och sen bli Playmate om man nu är av den ambitionen. Kan det vara som ett sorts mantra i fysisk form?

Själv har jag ett duktigt tramp stamp. [E tribal i röggschlute] för att citera Tabita.
Jag hittade bilden i en amerikans specialeffektsmakeup tidning som jag prenumererade på i unga tonår. Fråga inte varför.
Blev mycket förtjust i formationen och klippte ut själva symbolen utan att dubbelkolla avsändaren. När jag var sjutton fick jag lov av mamma att tatuera mig och satte mig på bussen till Stockholm från Örebro. Tatuerade mig på tatueringsmässan, rökte och spelade Allan-Ballan hela tiden, som sig bör när man är sjutton.
När jag var klar och skulle betala så frågade tatueraren lite näsvist.
- Jaha så du är inne på rollspel?
- Vaddå, frågade jag minst sagt frågande.
- Jaha med tanke på att du precis tatuerat in loggan till Drakar och Demoner så bör du väl vara det.

Jag lovar att det svartnade för ögonen. Jag stapplade till bussen och jag åkte inte hem med den stolta triumf som sig bör efter sin första gaddning. Jag ville dö.
Jag hatade den i så många år och har verkligen förringat den. Efter 27 års strecket någon gång kunde jag börja skratt med den, fortfarande inte åt den.

Men det kan jag nu och har jag bestämt mig för att bli kvitt mina gamla synder än gång för alla.
Jag ska tatuera över den. Jag kommer aldrig springa runt och smågadda mig utan ska göra en, en gång och den stor. Jag har alltid älskat Hans Arnolds illustrationer och nymfen längst ut till vänster på hästen kommer snart pryda min nedre rygg.
Jaja, det kanske är lite tacky men det struntar jag i, jag tycker den är fin. Dessutom kommer den adrig störa mig då den sitter där bak och enda gången den exponeras för någon annan än mig och min partner är möjligen på stranden.


1 kommentar:

  1. Förutom i Drakar och Demoner används den i spelet Vampire the Eternal Struggle:
    http://www.white-wolf.com/vtes/

    En s.k: tri-snakes symbol. Besök valfritt spelkonvent och gör skäl för titeln i blogginlägget ;)

    SvaraRadera