söndag 2 maj 2010

Gästinlägg av Calle

Hej! Calle här. Min blogg ligger nere och jag fick lite kli i fingrarna att skriva något. Så jag skriver här. Rolig dag, det här! Speciell. Det var så märkligt i natt när vi kom hem lite grann på lyset och ringde och tjafsade med Telia. Anitha pratade med en maskin. Sa då och då ord som "Mobiltelefoni" och "Spärra" och så. Ni vet hur det är.

Så hamnade hon i en telefonkö och hade inget att göra. Så hon kissade på en sån där sticka. Just när andra strecket visade sig kopplades samtalet till en telefonist. Och fina Anitha! Viftade med lappen och tjoade och ursäktade sig för den undrande telefonisten och berättade att hon var gravid. Så lade de på och... vi var glada.

Hur som helst. Vi lovade ju att stå vårt kast och berätta för alla så fort vi själva får veta. Det är ju inte så lätt. För det ÄR ju verkligen stor risk att det går fel. Så när jag skriver de här raderna ber jag på något sätt om tålamod om det nu är så att det blir fel. Alla underbara gratulationer gör oss ju så glada. Och det är just det som är det jobbiga om det blir fel. Att man på något sätt missbrukar... lyckan. Men det ÄR inte så! Och ni är med. Visst?

Så nu till alla oss som håller på, vill, försöker eller inte kan - allt blir bra. Och framtiden är bra.

19 kommentarer:

  1. Vadå missbrukar lyckan? Så ska ni absolut inte tänka. Ni är väldigt modiga som vågar berätta direkt! Det borde finnas fler som er! Nu är vi många som hjälper till att hålla tummarna :)

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt roligt för er, all lycka inför framtiden!

    SvaraRadera
  3. Ja. Allt blir bra. Så är det!
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  4. Ja, det kan säkert kännas väldigt förvirrande hur man ska ställa sig till allt det livsomvälvande som händer när man plötsligt är "gravida". Vi backar upp er hur det än blir nu, det ska ni veta. Ni är inte ensamma om att gå igenom vad det än är som händer i framtiden. Vi lever alla i parallella universum. Vi lovar att dela upplevelserna med er så gott vi kan.
    Många kramar till er gulliga människor!

    SvaraRadera
  5. HOPPAS så att det går vägen denna gång!

    SvaraRadera
  6. Det är klart att ni ska vara lyckliga!
    Grattis till er!!
    Skickar goda tankar och håller alla tummar.
    Klart det går bra!

    SvaraRadera
  7. Gud vad kul! Vad glad jag blev! Anitha och Calle, klart att det går bra! Grattis!

    peswidow.blogg.se

    SvaraRadera
  8. Härliga söta ni, jag håller tummarna hårt som fan. LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  9. Vi är med er hur det än går och ni har ingen anledning att känna att ni missbrukar lyckan? Kan man ens göra det?

    SvaraRadera
  10. Nej men grattis!! Tänk nu såhär att i och med att ni gått ut så tidigt med era glada nyheter så ger ni alla oss runt om i världen en chans att skicka alla positiva tankar och vibbar till er och ert lilla blåbär! Det kommer att gå fint som snus det här! Good juju to you!!

    SvaraRadera
  11. Grattis till Er söta. Är så glad för Eran skull <3

    SvaraRadera
  12. Åh, blir alldeles jätteglad!! Man SKA vara glad, hur vore livet om man går runt och oroar sig hela tiden? Ni väntar barn. Ni gör det. Då ska man vara glad för det!

    Stor kram och grattis!

    SvaraRadera
  13. stort grattis till graviditeten! det är klart ni ska vara lyckliga. tycker bara att det är sunt att berätta att ni väntar barn. jag har varit med om ett missfall och var da glad att jag hade berättat för i princip alla om graviditeten fast det var jättetidigt. det var lättare att prata om missfallet när folk redan visste om att jag hade varit gravid. andra gangen gick det bra och nu har jag en son pa snart 2 ar :) bara njut nu av den nyvunna lyckan.

    SvaraRadera
  14. Har redan skickat en gratulation på calles blogg, men man kan aldrig gratta för mycket! Grattis till er båda två! :)

    SvaraRadera
  15. Ett stort grattis, har själv haft missfall och vet hur det är. Är gravid i vecka 21 nu och det känns riktigt bra. Dock blev jag tvärtom, jag döljde det så länge jag bara kunde och för några veckor sedan kunde jag inte dölja min växande kagge.

    Återigen, ett stort grattis till Er.

    SvaraRadera
  16. Det finns så mycket lyckor att även om det skulle förbytas i en med o- framför även denna gång så kommer det en ny... och en ny... och en ny.

    Men det kommer gå bra nu! Positivt tänkande är viktigt. Så all lycka till er och lilla grodden. (en trollunge!)

    SvaraRadera
  17. Fan vad kul! GRATTIS!

    Och jag har kört samma race när jag blivit på smällen, berättat det för varenda människa på en gång. Visst, det kanske går helt åt fanders, precis som allt annat i livet kan. Men då vet folk varför man är skitledsen om det händer. Det kommer nog gå busbra ska ni se! Fan vad härligt! Återigen, grattis!


    Bloggen där mina egna ungars kraftiga mundiarré får flöda fritt;
    http://ungarsomsnackar.blogg.se

    SvaraRadera
  18. Grattis, vad roligt! Kanske blir vi mammor samtidigt du och jag :) Har oxa berattat for manga redan. Skonare om folk vet i ens narhet aven om nat skulle ga snett. Dock haller jag borta informationen fran fb och bloggen an sa lange. Massor av kramar och hopp om att bada vara sma pyren ligger kvar tills i vinter. (skriver pa amerikanskt tangentbord pa Fredriks iPad, darav stavningen...) /Lisa

    SvaraRadera
  19. Grattis!!! Jag fick/hade själv missed abortion vid första graviditeten och det var svårt att våga hoppas nästa gång. Men nu är hon här! Lycka till så jättemycket och ta det lugnt nu!

    SvaraRadera