onsdag 19 maj 2010

Kärlekskval

Hej,
Jag har följt dina och calles barndrömmar. Själv så går jag i snarlika tankar. Jag har ett underbart förhållande med min sambo sen sex år, vi har båda stadiga och fasta jobb och jag skulle vilja ta ett nytt steg i förhållande. Jag skulle vilja planera och försöka skaffa barn, men han är inte så glad på den tanken, inte än iaf. Jag är "bara" 26år men jag längtar så efter barn. Ska jag bara finna mig i att han inte vill skaffa barn än och vänta eller kan jag göra något för att påskynda hans längtan så att jag slipper vänta allt för många år?

Hej! Klurigt det där, det är ju ett stort beslut att skaffa barn om det inte bara ”råkar bli”. Ni är ju fortfarande relativt unga men att ni för dialog om det är ju sunt. Fråga vad han är rädd för? Vad det är som får honom att vilja vänta? Är ni de enda i ert ”gäng” som kommer ha barn? Är det några ”sista grejer” han vill göra?
Vad jag förstått det som kan man i princip göra allt det där man inte tror att man kan göra med ett barn, förutom bestiga något högt berg möjligtvis. För det på tal och hoppas på att han mogna kloka kompisar. Vem vet det kanske finns fler par i er umgängeskrets som har det på tapeten även om det inte varit uttalat så, flera kanske kan överväga det ifall man inte är längre är själv om det. Grupptryck kan även ha positiva effekter. ..
Lycka till.


B sa...
Jag har ett kärleksproblem. Eller kärleksproblem och kärleksproblem är det kanske inte men det är ett problem.Jag har en kompis av det manliga könet som jag umgåtts med ganska intensivt det senaste året. Det har aldrig hänt någonting men vi har alltid skämtat om att vi är ett par och så vidare och vi har varit ganska fysiska i vår kontakt men ingenting mer. Tills förra helgen. Av någon anledning hände det någonting och det slutade med att vi hade sex och sen umgicks vi verkligen hela helgen. Vi har umgåtts mycket sen dess och det är som att vi är ett par men ändå inte. Vi vet båda att ingenting seriöst kommer komma från det här då vi båda ska utomlands till hösten. Jag känner absolut ingenting mer än vänskap och viss fysisk attraktion till honom men ibland tvivlar jag på om han kanske vill någonting mer egentligen. Kan jag fortfarande fortsätta som vanligt trots att jag misstänker att han har känslor? Vi är ju båda överens om att det inte kommer bli någonting mer...


Hej B,
Låter lite som du redan har svaret på dilemmat. Prata med honom. Avsluta det, åk utomlands, men håll kontakten så det inte blir konstigt när ni kommer hem igen. Det är bara jobbigt att ha något outtalat. De banala frågorna kan ha de bästa svaren. Därför frågar sportreportrar ”hur känns det”. Den brukar funka i de flesta fall. Lösningen på de flesta konflikter är att prata med varandra innan det pratas åt er.


Bella sa...
HejsanHoppsan!Mitt kärleksprobelm är att jag inte har nått kärleksliv! Jag är en underbar och härlig tjej på 20 vårar som nu har varit singel i 2 år! Det jag vill är att ha nån speciell i mitt liv. Visst är jag ung och har hela livet framför mej, men jag vill också ha nån att mysa och pussa på. Jag har såå mycket att ge men ingen att ge till! Jag har testat dejtningsidor på nätet, och nej de var inte min grej! Jag är väldigt aktiv, jag går gärna ut och festar och så men känner att jag hittar ingen speciell. Mina kompisars kompisar och kollegor är alla upptagna och nu är jag den ända i vänslapskretsen som är singel. Jag har blivit det tredje hjulet, jag känner att jag inte kan umgås eller ens prata med mina kompisar längre. för dem pratar bara om dennes respektive. Det är så otroligt jobbigt! Jag känner att detta inte längre är hållbart! Kan du kanske ge mej lite tips och råd, du som är så klok Anitha? Jag mår verkligen jättedåligt över det här! Snälla Hjälp Mej Anitha!Många kramar och Pussar! Tack för en kanon blogg!


Hej bella! Kul att du gillar bloggen. Äh skit i killar ett tag. Det är sommar och väldigt mycket att göra. Skaffa dig ett projekt. Cykla Vätternrundan eller styr upp en stor fest. Något som tar fokus från dina killkval. Man utstrålar aldrig någon positiv energi när man är för uppenbar med sin agenda.
Inga kille den här sommaren om de inte kommer i plural. Det är sommar och så mycket roliga grejer att hitta på. Ingen kille innan sommarn är slut, däremot ett längre projekt som flyttar fokus ett tag. Lycka till!

1 kommentar: