måndag 10 maj 2010

Vilken satans skitmorgon

Är på ett satans humör vet inte varför. Fräser som en katt så fort jag får en chans.

Är arg på Calle för att han går upp tidigare än mig på morgonen gärna innan sju.
Jag FÅR inte gå upp före honom det har han av sin fina nobless inte ro i själen med. Gulligt ju, bara att när det väl är min tur att gå in i duschen. Då har han redan hunnit dricka två lattar och står och trampar i hallen och klockan är 07.20 typ.
Jag har ett jävla morgonhumör just nu och står inte ut med hans trampande i hallen utan säger att det är ok att han åker före mig. Jag går så gärna, vill inte stressa.
Promenerar sen morrande hela vägen till jobbet. Självklart kommer jag försent.

Tidspessimist är han, jag är helt tvärt om och kommer verkligen ihåg de gånger jag varit i tid i mitt liv. Ja, det är en dålig egenskap jag vet. Men sån är jag.
Här är vi verkligen sjukt olika. Jag är i regel mellan fem och femton minuter sen jämt. Calle är mellan 15-55 minuter för tidig om inte betydligt mer. Vet inte vad som är värst.
Självklart är jag i tid när jag samåker med Calle men då är ju han jättesen, alltså på jobbet en ynka halvtimme före ordinarie arbetstid.

I helgen skulle vi hämta upp en av bröllopsgästerna i Hökarängen på väg till Nynäshamn. Han hade på kvällen innan bestämt upphämtningstid med henne 09.25 vid Hökis tunnelbana 09.25….jag säger det igen 09.25. Inte halv tio, det hade ju en normal människa gjort.
Då hade han säkerligen kollat avståndet hemifrån till NynäshamnEniro och fått den exakta tiden via Hökarängen. Han la säkert till tjugominuter till för att vara på säkra sidan och det resulterade i 09.25.

09.25, jag ser siffrorna i min inre syn växa sig större och större och större
Vårt nät ligger nere, idag går jag från jobbet 16.55 sharp!!

3 kommentarer:

  1. Jag vet varför du fräser.... Du är gravid. Det är hormonerna gumman. Jag fräste som en Mara i julas på hela familjen. Blev helt rädd för mig själv. Var tvungen att googla det hela. Det visade sig vara helt NORMALT...

    SvaraRadera
  2. I second that. Det ar graviditeten. Det du normalt skulle skrocka at eller pa sin hojd smagnalla lite over blir du nu GALET rasande over. Visa Calle en artikel som forklarar hur hormonerna staller till med kanslokalas, sa han inte tar det personligt. Jag pendlade mellan mjuk och go - hungrig och kat - arg och trott - stressad och ledsen.. ena sekunden skrek jag, nasta asgarvade jag och den tredje ville jag ligga.
    For ovrigt har jag och min partner sen 5 ar samma grej som du och Calle, han ar jamt i tid jag ar jamt 5-15 minuter sen. Blir sa javla irri pa analheten men man far ju bara KOPA det ratt av. Han koper ju att du ar sen (vilket manga tycker ar varre). Det ar mkt battre att ni aker separat till jobbet om ni har olika vanor sa slipper ni gnata pa varanda. man behover inte gora allting tillsammans :)
    Ta du gott din tid pa morgonen, du har gravid och det ar inte det lattaste.

    9.25.. haha!

    SvaraRadera
  3. Hormoner...mina gjorde att jag var tvungen att stanna bilen längs motorvägen och kräkas två ggr i morse... Detta tillstånd kantas inte bara av rosa moln...

    SvaraRadera