tisdag 4 maj 2010

Jonas Ghauri i P4


Jonas med homie'n Xibit.

Jag och Calle brukar lyssna på P4 i bilen när Calle kör. Såväl igår.
Det var en intervju runt kvart över fem med
Jonas Ghauri, som är någon typ av eventansvarig på Café Opera beträffande Gumball 3000.

Jag vet inte om han åt fränistabletter på morgonen eller något för intervjun han gjorde var så fruktansvärt pubertal, så till den ringa grad att reportern blev faderligt irriterad.

Jonas gick i motvind så det susade i luren. Han tog säkert intervjun på väg till något tokfränt ställe runt
Stureplan. Han hälsade säkert på en ytterst frän människa, genom att sträcka upp hakan, le snett och signalera "busy" genom att peka på iPhonen åt den hälsande. För så ytterst dåligt påläst och ointresserad av intervjun, gav han intryck av att vara.

Det hela kom ut på ett mycket otrevlig och sådär nonchalant sätt så som bara tonåringar kan agera när de är som mest blasé.
För reportern ringde väl knappast på måfå?! Det var onekligen en planerad intervju.
De-ringer-från-nationella-P4-Sveriges-Radio-över en miljon-lyssnare-vem-bryr-sig drygt var det.

Hade det varit jag hade jag suttit i ett knäpptyst rum alert, påläst och supertrevlig. För det är väl hedervärt att få vara med i en nationell radiointervju?
Folk ute i landet måste efter en sådan där intervju tro att varenda stockholmare född runt 1980 är totalt obegåvade.

Jag skämdes å Jonas vägnar, det hela var ytterst pinsamt. Han agerade som det här är något som händer honom varenda dag.
Han gav illusionen av att han inte ens mindes alla gånger oräkneliga gånger han skakat tass och kindpussat
Jade Jagger. Eller åkt specialbyggd sportbil för 20 miljoner.

Jag hoppas verkligen han får en ny chans och är aningen mer på tå nästa gång.
PR och event måste vara de mest utslitna orden på 2010-talet efter blogg. För det verkar inte krävas någon som helst skolad utbildning för att skaffa sig en titel inom yrkesområdet, kan man lätt få intrycket av efter denna intervju.

Det var skamligt för en hel yrkeskår, som min far skulle uttryckt det.

Lyssna HÄR 14:00 minuter in.





7 kommentarer:

  1. Anitha! Jag jobbar på P4 o jag e så glad att Calle frälst dig till trogen P4 lyssnare. För visst lyssnar du inte bara i bilen utan även hemma, på webben, i mobilen, e me i våra facebookgrupper och följer SR på Twitter. Eller hur? Ja ja jaaaaa. Nejmen seriöst. Det är kul att Calle lyssnar på P4. Hälsa honom gärna det. hejhej

    SvaraRadera
  2. Haha the whole shebang! Jag hälsar.

    Anitha

    SvaraRadera
  3. haha, mycket bra skrivet!

    SvaraRadera
  4. kan du inte länka till programmet?
    hittar det inte på sr.se
    tack tack

    SvaraRadera
  5. Du är så jävla bra. Jag älskar dig.

    SvaraRadera
  6. sicken fitterfitta..

    SvaraRadera