söndag 23 maj 2010

Ode till Anitha

Nu ska jag passa på att berätta vad jag ska göra när jag är bortrest.
Jag får dessvärre inte berätta så mycket utav rättighetsskäl och yadayada....

Men jag ska spela in en långfilm som skådis. Jo det är sant.
Lång historia kort så ringde dom från ett filmproduktionbolag till Alex och bad om mitt nummer. De hade även kontaktat mig på min FB. Då jag inte visste vad det handlade om så ringde jag upp. De kanske ville ha någon referens erbjuda mig ett jobb, ja inte vet jag. Jag blev nyfiken och ringde.

Då ville de att jag skulle komma och provfilma för en roll. Jag blev överrumplad måste jag erkänna och var nog ganska dryg i telefon, då jag hade svårt att ta det på allvar i början.
Jag har inte sysslat med teater sen tonåren, men visst har det funnits något litet sug där även om inte haft modet förut.
Hur som helst så fick jag synopsis och manus på mailen och filmen var över all förväntan bra! Så jag och Calle övade och övade, han var en stenhård coach, skulle kunna bli en fantastisk regissör. Jag gick dit en fredag och provfilmade. Jag var ganska onervös faktiskt.
Jag har ju inte sökt rollen och tyckte mer det var en rolig grej. Jag var säker på att jag inte skulle få de då det finns så mycket duktiga skådespelare redan. Tänk om en skådis skulle ta mitt jobb, det hade ju varit jättekonstig. Lite Direktör för de hele liksom.
Men jag han inte ens läsa en halv manussida då regissören sa
– BRYT!! You nailed it girl...you got the part.
Som en film bara det. Det var över 50 personer som hade testat för rollen, så det var ju helt klart smickrande.
Så nu ska jag bli skådespelare (temporärt). Repar på helgerna och jobbar på veckorna. Nästa helg bär det av.

Jag känner mig otroligt hedrad och ser det som ett roligt tidsdokument av mitt liv. Tänk att kunna visa sina barn och barnbarn. Framför allt är det otroligt utvecklande.

Jag lovar att berätta allt när jag får.

9 kommentarer:

  1. shit va spännande! ska bli kul å höra mer om .Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Åh men Grattis! Är det en svensk eller utländsk film?

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken dröm! Modiga flicka! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Roligt, roligt! Ska bli spännande att se resultatet.

    SvaraRadera
  5. Verkligen kul! Grattis c",) Ser fram emot att kolla den färdiga produkten! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Gud vad häftigt och roligt. Att bara bli upptäckt så där är ju helt fantastiskt, önskar det hände mig. Stort grattis!

    SvaraRadera
  7. Grattis! Du förtjänar det verkligen

    SvaraRadera
  8. Ja kan Paulo Roberto så kan väl du.

    SvaraRadera