måndag 17 maj 2010

Hemmamys



Jag och Calle är sjukt hemmamysiga. Kanske lite extra nu för att jag snart ska åka.
Men framför allt så älskar vi värme. Blir nykära så fort vi får lite sol på skinnet. Att vara hemma på balkongen är kanske det bästa vi vet och ikväll festade vi till det med kallskuret och en GI-sallad jag gjorde på biffen från fredagskväll, fetaost, sockerärtor, stekt spenat med vitlök, soltorkade körsbärstomater, tomater och hemmagjord balsamico.

Calle kollar på Aik-ÅtvidabergPPV i datorn. Ibland säger ha ett, AJ, OJ, JÄVLAR, TOMTE, YESSS, SWISCH, KUKEN.
Jag läser Solo och fnissar åt Calles roliga krönika.
Jag tittar på bilder på tjejerna i tidningen och frågar om jag är tjockare eller smalare än dem. Han tittar inte på bilderna utan säger koncentrerat på matchen men säger
– Smalare, herregud!
Bra tjejetidning det där.

På torsdag är det Toga-tåget smsrösta på "TOGA CALLE" 72970 så skänker du 10 kr till Calle... nejdå till Alzheimersforskningen.

Nu ska jag slappa i tio minuter sen ska jag diska eller vaxa benen. Svårt val.
Könsroller när de är som bäst...

4 kommentarer: