måndag 28 februari 2011

Antiklimax

Så kissnödig man kan bli när man är gravid, så kissnödig har man aldrig någonsin varit. Det är en kissnödighet som slår allt vad nödighet stått för.

Men det är en nödighet som aldrig blir tillfredsställd. Den där totala urladdningen och det mjuka lugnet efter infinner sig aldrig när behovet är uträttat.

På morgonen fullständigt rusar jag till toaletten väckt av kissnödighet. När jag väl sätter mig och inväntar det som jag tror ska bli rena laserstrålen baserat på det tryck som finns i de nedre regionerna. Kommer istället några ynkliga skeva droppar. Detta antiklimax infinner sig sedan flertalet gånger varje dag. Under hela min graviditet har jag inte haft en bra uttömlig urinering. Gud vad jag längtar efter en bra kiss. Är vi fler?

18 kommentarer:

  1. Haha SOM jag känner igen mig. Att man kunde vara så hysteriskt kissnödig och ändå kissa så lite..

    SvaraRadera
  2. Haha, vänta till de 2-3 sista veckorna.. Du
    Kommer vara kissnödig varje kvart och var såå trött på att kissa

    SvaraRadera
  3. Vet du, ett tips: när du sitter på toaletten, sitt med benen brett isär så att de hamnar på vardera sidan toalettstolen (ha inte benen ihop och framåt). För mig gjorde det jättestor skillnad när jag var gravid och tyckte att jag aldrig fick kissa ordentligt. Prova!

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där.
    Åh vad jag uppskattar att du uppdaterar så mycket, helt klart bäst i Schulmanfamiljen på det.

    SvaraRadera
  5. Haha, det är precis lika för mig :)

    SvaraRadera
  6. Eller så har du urinvägsinfektion.

    SvaraRadera
  7. KOLLA SNARAST URINVÄGSINF FÖR DET LÅTER INTE NORMALT!! BE DEM ÄVEN KOLLA GBS (SÖK INFO PÅ NÄTE) FÖR DET SLAPPAR DE OFTA MED. GBS PÅVERKAR URINEN O KAN SKADA BARNET!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Åh så sant! Fick min lilla knodd för tre veckor sen, 40 minuter efter att han var ute var jag och kissade, kom ungefär en halvliter! Tyckte att det var så sjukt skönt med lite tryck och inte bara småskvättar! Och nu efteråt, att man kan hålla sig och inte känner sig kissnödig igen direkt när man ställer sig upp, ljuvligt!

    SvaraRadera
  10. Vi är fler!
    Känner mig konstant kissnödig. Och nej, det behöver inte alls bero på urinvägsinfektion eller liknande - det är helt bara ytterligare en 'charmig' åkomma man drar på sig i samband med graviditeten.

    SvaraRadera
  11. Saknade verkligen att kunna kissa ordentligt under min graviditet. Att verkligen få till en stråle, istället för att typ krysta ut 4 droppar och få gå tillbaka efter 10 minuter igen!

    SvaraRadera
  12. Haha, jag skrev precis ett inlägg om det där jävla kissandet. Fast det lustiga är att även om jag kissa 100 gånger på en dag så kommer det rejält med kiss nästan varje gång.

    SvaraRadera
  13. Jag måste skratta! En bra kiss....min väninna brukar säga att hon inte haft "en skön skit" sen hon fick barn..vänta ska Du få se man får aldrig vara ifred och absolut inte stänga dörren om sig! Någon lektyr på dass kan man ju glömma!!
    Och min Farmor uppe i Västerbotten brukade klaga och sucka
    "Huvva...ja ha int fått häng ner äschle på hele dan"
    Lär väl kunna uttolkas som att hon inte hunnit sätta sig ner på hela dan...inte så konstigt egentligen då hon fick hela
    14 (FJORTON) barn...

    SvaraRadera
  14. Känner igen! Jobbig känsla det där. Hittade en bra kiss-ställning till slut så att drt kom lite mer än några droppar varje gång. Prova dig fram så hittar du förhoppningsvis din bästa ställning.

    SvaraRadera
  15. Hahaha!! Kommer ihåg det som om det var igår. Fast nu är min lillkille ett halvår. (Vart tog tiden vägen?! Njuut av Pennys första lilla bebistid även om den är skrikig emellanåt.) Värst var att jag sprang upp femton gånger på nätterna och blev lika förbannad varje gång det var falsklarm för jag var ju SÅÅÅ kissenödig. Jag förundras ofta över nu hur sällan man kissar som icke-gravid!!

    SvaraRadera
  16. Går in i v40 imorgon. Det jag längtar allra mest efter (förutom bebisen då såklart) är allt jävla småskvättande ska upphöra. Tänk en hel timme utan toalettbesök, känns som en dröm!

    SvaraRadera
  17. Det blir VÄRRE! kissade på mig var och varanan dag i nån månad efter att min lilla Polly kom. nu snart 2 år senare kan det fortfarande komma en DROPPE när jag nyser. knip! jag menar det KNIP efter Pennys nedkomst. jag ångrar mig. jag knep inte. såhär i förkylningstider grämer jag mig.

    SvaraRadera