söndag 27 februari 2011

Gästinlägg Polis-Jonas



Hej Jonas här, eller Polis-Jonas om ni så vill. Jag är inte helt nöjd med att kallas så, men det förstår ni. Jo, nu ska ni få höra här! Klockan 08.22 i morse ringde Anitha mig och vill att jag skulle komma över. Det var bråttom, hon och hennes man behövde hjälp. Det skulle borras och skit. Jaha, inget söndagsmys med sig själv och tid för att fundera över livssituationen. Upp och hoppa, nu var det snabba puckar till Stockholms Manhattan, Hammarby sjöstad.

När jag kommer in i det Kjolmanska hemmet är det kaos. Det är kartonger och spritflaskor överallt. Mitt i detta står Anitha och Calle och sliter i lådor. De var tydligen på shoppingrunda igår. Inte till sig själva, utan till Penny. De har köpt barnsäng, skötbord och såna grejer. Något borrande var det inte tal om eftersom lilla monstret glömde att säga att jag skulle ta med mig borrmaskinen. Okej, nu till saken. Jag frågade lite försynt om det inte är lite tidigt att börja bygga de här grejerna. -NEJ, skrek Anitha. -Men det är ju två månader kvar till leverans, påpekade jag och fortsatte med att sen kanske det tar ett par månader innan ungen ska sova i egen säng. Frågan är alltså om de här människorna är normala? Efter att de byggt ihop barnsängen bäddade Anitha den också, normalt? Kommentera gärna detta, och om Calle och Anitha är normala eller svårt störda.

Nu funderar jag och Carl Johan Morgan på om vi inte ska ut och köpa trehjuling, ridgrejer och push-up bh också, för det går ju så himla fort när hon väl kommer.

Igår fredags firade Calle och Anitha 1 vecka som gifta, hur gick det då? Haha...Calle var ute och söp med underbara Martin Akander och mig men det har ni redan läst om. Anitha hade tydligen lite att anmärka på när det kom hem två män och ville sova skavfötters med henne.

Äh, nu skiter jag i det här och går hem till Södermalm igen. Jag orkar inte med Anitha längre!

Hörs Jonas

12 kommentarer:

  1. Polis-Jonas har oväntad skrivtalang! I like!
    Och folk med barn blir aldrig normala igen...

    SvaraRadera
  2. Det här var ju toppen, vill se mera av polis-Jonas (han har ingen egen blogg?)!

    SvaraRadera
  3. Va bra du skriver. Mera!!!

    SvaraRadera
  4. Helt normalt, Homo sapiens brukar påbörja avancerade "nesting period" kring v 30+. Snart kommer nojjorna de är inte att leka med, och resonera fungerar aldrig. Som nära vän till familjen är det bara att iaktta och stötta! Lyckat till! :o)

    SvaraRadera
  5. Haha..underbart! Helt rätt, skruva IKEA-möbler kan dom göra själva.


    Bah gå.

    SvaraRadera
  6. Polis-Jonas!
    Börja blogga NU!

    Du är ju skitrolig.

    Lite tidigt verkar det ju vara, men det är klart...skönt att ha allt klart i tid!

    SvaraRadera
  7. Anitha, fixa upp en blog på blogspot till denne man nu...

    SvaraRadera
  8. Åh vad kul att du bloggar Jonas, ge oss din egen blogg, NU! Du är ju den enda rediga personen i detta gänget, jaja de är härliga de också, såklart.

    SvaraRadera
  9. Jonas I love you

    SvaraRadera
  10. är Jonas singel?! for real

    SvaraRadera
  11. Ja han är singel och rolig som få. Maila mig på anitha.schulman@mastiff.se så skickar jag vidare. Berätta om er själva och en bild, så skickar jag vidare till honom.

    SvaraRadera