onsdag 16 februari 2011

Jättedumt



Körde en hemmavaxning av armhålorna och bikinilinjen igår morse. Jag har inte gjort det sen jag blev gravid, rakhyveln har varit min bästa kompis. Den kanske skulle fortsatt vara det för det här var ju inte så bra. Jag har typ fått en inflammation/brännskada och dessutom verkar det ha gått upp i halsmandlarna för nu är jag jättesvullen och har ont i halsen.

Det började göra väldigt ont igår vid lunchtid och jag har på köpet fått en svettodör som inte är min och inte är speciellt god.

Jepp två dagar kvar...bra Anitha.
Vad ska jag göra?

14 kommentarer:

  1. Gå till läkare, kolla om du ska börja med antiinflamatoriskt, få något bra lugnande oparfymerat smörj, be att få antibiotika?

    SvaraRadera
  2. Jag har också fått sånt efter vaxning (ovan hud) men det har gått bort efter två dar när huden lugnat sig. Och ang. svetten: du tror inte det kan vara stressrelaterat..? Veckorna innan min disputation förra året luktade jag bitvis typ kattpiss. Det är säkert bara du som känner ändå och det finns ju brandsläckare som parfym/deo. Skit i armhålorna, lägg dig på soffan lite och tänk på vilken härlig fästman du har :) Hoppas ni får en riktigt härlig dag!

    SvaraRadera
  3. gå till doktorn. kan vara streptokoker!

    SvaraRadera
  4. Testa potatismjöl. Det ska lugna och brukar ju rekommenderas när man bränt sig. Hoppas det ger sig! Och lycka till på fredag!

    SvaraRadera
  5. Man ska inte vaxa sig när man är gravid. Har du någon Aloevera-kräm? Det kanske kan lindra dig.

    SvaraRadera
  6. Helosansalva, receptfritt på apoteket. Antiseptisk och sårläkande, mirakelsalva - läker sår och annat småskräp över en natt. Skynda!

    SvaraRadera
  7. kortison-kräm i armhålorna!

    SvaraRadera
  8. ring sjukvårdsupplysningen!

    SvaraRadera
  9. Elisabeth Arden 8 hour cream gör nog att det läker fortare...om det "bara" är ytliga skador. Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Sheasmör är lugnande och läkande, rent ska det vara. Finns på eko-hälsokosten som Gryningen på Folkungagatan.

    SvaraRadera
  11. Man ska aldrig vaxa armhålorna på grund av alla körtlar som finns där. Och man ska inte göra det som gravid!!! Gå till vårdcentralen eller nåt!

    SvaraRadera
  12. Åh, blir så trött på människor som skriver att man inte skall vaxa sig när man är gravid. nähe? men nu är det ju gjort. man kan aldrig ta tillbaka skadad liksom. Hoppas att det löser sig, kan bara komma med aloevera-tips. Annars, det är ju faktiskt på ett ställe du kan skymma, om än att det svider :) /Stina

    SvaraRadera
  13. Du ska alltid gå och vaxa dig hos de tre systrarna på Helheten, som ligger nere vid färjan, vid Jimmy's. Dom är kända i hela stan för att dom är så bra på att vaxa!

    SvaraRadera
  14. babyrump salvan inotiol världens bästa trollerisalva och sen har ni kvar till pennys rumpa oxå =)) den finns på apoteket

    SvaraRadera