onsdag 23 februari 2011

Jolenes


Foto: Per Mikaelsson

Calle
har för mig ett riktigt "framtidsutseende". Han blir alltså bara snyggare för varje år som går. Som gubbe kommer han vara som en liten dröm. Jag tycker han är betydligt snyggare nu än för tio år sen.
För mig är han superhet, älskar hans kraftiga karaktärsdrag blandat med pojkaktig dandylook. När han en gång i tiden var "Knullsmurfen" då var ju hans blogg rena kontaktannonsen. 90% av alla kommentarer kunde man följa snigelspår efter, herregud. Sen upphörde det när han blev ihop och efter "ihopet" så träffade han mig kort inpå. Jag har då och då registrerat en och annan
"guuud vad snygg du är" bland kommentarerna, på en lagom gullig nivå men inte utläst några våta streck. Förens nu.
Vad är det för fel på tjejer? Inte för att jag inte tror att ni tycker han är precis lika härlig som jag. Men jag utläser en otroligt eskalering av detta "härlig tyckande" till precis innan och efter bröllopet.

Är det så mycket mer spännande med en gift man? Jag förutsätter att det här är lite yngre och äldre tjejer kurtiserar för hans gunst.
Det är ocoolt. Jag blir inte svartsjuk (jo lite), men jag tycker framför allt att det är ett smaklöst och ängsligt drag hos vissa kvinnor att att attraheras av män som är gifta. Varför är det så? Varför inte smickra honom hela tiden? Varför just nu?
Skäms på er, hela världen är full av lediga härliga män era Jolenes!

15 kommentarer:

  1. Hej och grattis till bröllopet och bebisen!
    Jag är jättenyfiken på dina tankar kring dopet, Anitha. Är det något som känns viktigt för dig också, eller var det bara för Calles skull? Upplevde du det som viktigt att gifta sig just i kyrkan för Gud-biten, om du förstår vad jag menar?
    Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna och tack,

    Jag har ju bara hetat Anitha sen jag kom till Sverige från Indien och jag har ju haft full religionsfrihet i mitt föräldrahem. Jag är född i en katolsk stat, så kristendomen har alltid funnits med mina värderingar, men valde att vara protestant för den tron anser jag är mest sund och vettig. Dopet för mig var att någonstans befästa mig själv som protestant men också som en fin gåva för Calle som värderar den typen av gester.

    SvaraRadera
  3. Fast du vet kanske att dopet inte har något att göra med själva namnet?

    SvaraRadera
  4. Nähä det hade jag ingen aning om?! Jag gjorde namnbyte hos Skattemyndigheten långt innan dopet. Men jag tycker det var en fin akt att få namnen befästa dopledes också.
    /Anitha

    SvaraRadera
  5. Nu heter du Anitha Schulman, det klär dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Anitha,
    Grattis till bröllop & kommande bebis!!!
    Älskar att följa din blogg.

    Tror det som gör gifta personer attraktiva i andra ögon är det klassiska ouppnåeliga, det man inte kan få blir genast mer intressant.

    Men måste också slänga in en iakttagelse som relativt nybliven singeltjej 30+.
    Jag får väldigt mycket uppvaktning av just gifta män. Av någon anledning är det många ur just den kategorin män som intresserar sig för mig. Inte alls min grej, jag vill ha en pojkvän inte en gift älskare.
    Jag försöker hålla koll ringfinger och väja undan för vigselringar men gång på gång visar det sig att killen jag trodde kunde bli en kommande date var upptagen.

    Skärpning gifta/upptagna män, stå inte på krogen eller på fester och flirta med singel tjejer!!!
    Om ni har ett dåligt förhållande gå i parterapi, otrohet har aldrig hjälpt ett förhållande.

    SvaraRadera
  7. Äsch, gnällspik - var glad att du haffat en snygg snubbe istället :-)

    SvaraRadera
  8. Tror det ibland, hemskt nog, handlar om att förstöra lyckan för någon anann. Provocera och se om man med sitt flörtande kan få dem att svika löften och koma ur fattning - p g a av en själv och ens attraktionskraft.

    Ibland tror jag att många har en inställning till lycka likt ett nollsummespel; att ju mer andra drabbas av den desto mindre blir det över för en själv. Och därför jävlas man. Ofint. Men någon annan förklaring kommer jag inte på då detta händer nonstop och så himla många runt omkring en.

    Har själv varit singel i massor av år, börjat dejta en kille nu (eller ja, inleda en relation eller vad vi nu gör) och helt plötsligt; som från ingenstas, dyker de upp, männen, och frestar och menar att de velat ha en i evigheter. Kanske beror detta plötsligt visade intresse på att man skickar ut en helt annan typ av signaler nu (avslappnad och otillgänglig?) eller så vill de bara gå upp i ringen och se vad deras attraktionskraft är värd på relationsbörsen där ute..

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Äh spänn av. Det är DU som är ängslig. Bli smickrad istället. Dessutom, han är inte snygg.

    SvaraRadera
  11. hmm, jag undrar om det inte är så att calle framstår spm extra gullig och romantisk i sina kvinnliga läsares ögon i och med bröllopet och allt? han har riktigt lyst av kärlek på sistone. det kanske är därför han framstår som ett riktigt kap just nu?

    det är ingen ursäkt för att medveten jaga gifta män, men jag tror du kan ta allt som med en nypa salt.

    fan, formulerade teorin nu men jag köper den verkligen. gör inte du?

    p.s gillar er två som bara den!

    SvaraRadera
  12. För det första är han inte snygg alls, men smaken är ju olika och det är väl tur det. Sen kan jag tänka mig att kvinnor ser till hans romantiska gester gentemot dig och på så sätt blir han attraktiv. De vill ju också ha någon som älskar en och är lika gullig mot dom. Ett sista alternativ är väl att om du som är pangsnygg kan tycka om någon som ser ut som en knullsmurf... så måste han ju vara snygg, på nåt sätt? Ofta vill man ju ha det som andra har. Det gäller ju inredning, mode och bilar.

    SvaraRadera
  13. Han är en säkert en härlig kille. Men han är ju inte alls snygg.

    SvaraRadera
  14. Men gud vad angsligt, jag tror inte alls du behover vara radd, han ar varken George C eller Ponus G...

    SvaraRadera