måndag 28 februari 2011

Fotoramar



Var på IKEA i helgen som sagt och köpte fotoramar. Just nu står de uppställda utan foto i. Det kanske låter lite knäppt men jag kan gilla den känslan av att fylla en ram.
Den första till vänster ska vara vårt bröllopsfoto, sen blir det nog en på marskalkarna och tärnorna, sen blir det på Penny.
Är vansinnigt trött på att vara gravid vid det här laget. Vill verkligen att hon ska komma nu. Kvällarna är inte roliga längre, det är en kamp. Jag är tung.
Så glad att vi inte gifte oss den här helgen eller nästa, det hade varit gränsfall om det hade gått. Glad att vi inte heller beslutade att åka på bröllopsresa för det är knappt så jag orkar röra mig mer än ytterst nödvändigt.
Min kiropraktor tvingar mig till gymmet. Han säger att det är bättre för bäckenet att få stimulans, nu när foglossningen på riktigt börjar göra sig påmind. Då kommer jag må bättre. Jag ska försöka att pallra mig dit.

Men nu är det bara nio veckor kvar så det är ju rena rutschkanan. Yippie! Det kan ju bli 11 veckor om hon är på det humöret. Hon har ju inte vänt sig om än. Om någon skulle säga att jag har planerat kejsarsnitt om sju veckor så skulle jag ju inte backa ur, som det känns nu i alla fall. Är trött på den här fatsuiten.

7 kommentarer:

  1. Ja man vet aldrig.. Jag hade ett planerat snitt nån vecka innan bf men min son valde att komma ut 6 veckor för tidigt, det kan gå snabbare än man tror.
    Tack för en mycket underhållande blogg.

    SvaraRadera
  2. Det är så kul att följa dig, jag ska också ha mitt första barn bara en vecka efter dig, borde det typ bli! Fast en liten kille! Men det är så spännande att läsa om någon som är så nästan exakt lika gravid som en själv!

    Heja heja!

    SvaraRadera
  3. Verkar vara så olika rekommendationer kring det med foglossningen. Min barnmorska var nämligen väldigt tydlig med att jag endast skulle vila, absolut inte röra mig mer än nödvändigt för då skulle det bli värre. Lycka till med allting!

    SvaraRadera
  4. Är också en vecka efter dig och väntar en kille och det är så skönt att läsa att det inte bara är jag som börjar tröttna. Jag saknar min midja. Jag saknar att dricka vin. Jag saknar att kunna vända mig om mitt i natten utan att behöva hjälp av min sambo. Jag saknar att kunna gå normalt utan att vagga som en anka. Jag saknar att känna mig het (för även om min sambo säger att jag är det känner jag det inte själv). Men mest av allt längtar jag efter min bebis! VIll hålla och gosa nu!

    SvaraRadera
  5. Tycker da att det var en konstig kiropraktor, min sa till mig att vila. Bara gora ovningar som jag fatt av sjukgymnasten... men ja ja. Bara att ga aggroverar det ju...

    SvaraRadera
  6. Har bf typ tre dagar före dig. Och samma känsla här: så sjukt trött på kvällen att det inte liknar någonting. Skulle lätt kunna sova 12 timmar.

    SvaraRadera
  7. Älskar ramar som man kan fylla med minnen, konstverk och annat. Handlar alltid flera tycken på IKEA och har nu slutat räkna hur många vi har här hemma. ;-)

    SvaraRadera