tisdag 15 februari 2011

Min natt



Alltså det märks så tydligt att man är inne i tredje trimestern. Jag är redan tröttare tidigt på kvällen och somnar nu igen i regel runt 20.00 (i andra trimestern höll jag i regel ut till 22.00) . Vilket betyder att jag vaknar runt tre eller fem varje natt. Så även i natt. Gick upp och badade som jag gjort ett par gånger nu, läste Birgitta Anderssons, Blondie som jag fått låna av Amanda. Herregud alltså man orkar ju bara ett par kapitel i taget, så mycket skit den där stackars människan får utstå. Det tar ett tag att återhämta sig. Hon är ju tillräckligt förstörd så hon är ju väldigt "dokumentär" i sitt berättande minst sagt. Ganska sakliga beskrivningar av sjukt läskiga våldtäkter mm.
Hur som helt är den helt fängslande.

Sen gick jag och la mig igen vid 05.30, läste lite kommentarer (men herregud!?) och väl rutet fina läsare. Spelade lite SolitaireiPhonen. Somnade om och vaknade av mina egna förkyldnings-snarkningar vid halv åtta.

Nu har jag möte. ses snart!

4 kommentarer:

  1. fina örhängen! var har du köpt dom?

    SvaraRadera
  2. Trodde att det hette trimester - är det du eller jag som får vuxenskämmas?

    SvaraRadera