fredag 25 februari 2011

KÄRLEKSSVAR

Kära Anitha,

Jag och min kille har varit ihop i snart fyra år. Vi har bott ihop ungefär lika länge. Jag känner dock att vardagstjaffset börjar ta över förhållandet och vi har inte haft sex på ett halvår. Det är mannen i mitt liv, men jag behöver lite råd hur vi ska gå vidare. Ska man ta en paus från varandra? Eller vad tycker du vi ska göra för att hitta tillbaka till det där ljuva kär-och-galen-stadiet?

Vänliga hälsningar,
A

Men usch, det där lät inget roligt alls. Allt behöver inte vara ytterligheter, iskallt eller tokhett. Ibland kanske man bara ska tillåta att det är lite ljummet och det är inget fel med det.
Tjafsar ni om rätt saker eller bråkar att det inte är som förr?
Glöm inte bort att stanna upp och andas ibland. Jämför er inte med en nyförälskelse, jämför er med en bra vardag. Då kanske inte "glappet" blir så stort och konflikten heller.
Det där med sexet måste ni primärt råda bot på omgående. Börja ligga med varandra igen så tror jag halva problemet är löst. Sex kan vara en riktig fredsmäklare. Det är bra kemikalier i det där.

Anonym sa...

Okej, jag är intresserad av en kille. Vi har träffats genom gemensamma vänner, har otroligt roligt tillsammans och har sovit några gånger tillsammans. Men inte hörts utöver det. Skickat några sms men ingenting mer. Vi båda är sjukt blyga, men jag tror inte att det bara är där skon klämmer. Han har nämligen en 6-årig son och det har varit slut mellan honom och mamman i ungefär 2 år. Innan dess gjorde dom slut fram och tillbaka (dom hade redan egentligen gjort slut när hon blev gravid och bestämde att hon skulle göra abort, men hon behöll det ändå). Nu är frågan hur jag ska eller om jag ens ska gå vidare med det här? Vad tror du? Finns det för mycket bagage? Är han för trasig? Måste jag gå varsamt fram här?

/N

Men så omständigt, ex som vägrar släppa taget helt och martyrar sig genom sin tillvaro och en alldeles för snäll kille som bara vill allas bästa. Risken känns överhängande att hon har honom i sina klor och kommer alltid spela ut "barnkortet" när det passar henne. Han kommer dansa efter hennes pipa och kommer gå på hennes linje för att slippa konflikt istället för att få kärlek. Det hela kommer först upphöra när hon har träffat någon ny. Om du står ut med de förhållningsreglerna att alltid "vara den andra kvinnan" så tror jag du ska satsa. Men om du känner att han är värd det så vinner ju alltid trägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar