fredag 4 februari 2011

Mitt vuxenberoende

Jag har ett relativt nytt begär. Auktionssiter. Inte Ebay och Tradera utan Bukowskis och Lauritz. Jag är inne flera gånger varje dag och budar alltid på något. I 90% av fallen förlorar jag medvetet men jag gillar att vara med i matchen.
Just nu grämer jag mig för en vacker fåtölj jag bara struntade att buda på fast jag vet att det är den perfekta fåtöljen för vardagsrummet. Så nu väntar jag bara in att en ny dyker upp.
Sen funderar jag på ett gäng Albert Engström litografier till köket.
Ja så där håller det på. Det är bara en tidsfråga innan jag springer på Stadsauktionerna också.

EDIT: Är det någon som vet hur jag kan få tag i en morbyst (morer) som inte kostar 50 000 kr och uppåt så säg gärna till.
(Bild från hotellet på Ischia).

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Nu är jag också helt fast på bukowskis.
    Jag har ganska nyligen börjat förja din blog. Har följt både Alex och Calles ända sedan dom startade blogga.
    Du känns som en härlig och bra människa!
    Lycka till med bröllopet.

    Om mig:(som tidigare endast läst..)
    Jag bor i Norra Ängby, i ett hus med min man och vår dotter, som är 6år. Jag är 35 år, och är förnärvarande hemma. Det var lite om mig, en utav dina många läsare!

    SvaraRadera